Diccionari d'historiadors de l'art català

Diccionari d'historiadors de l'art català, valencià i balear  Inici

Actualització: 06/06/2016

Romero Simó, Fernando
Barcelona, 7 de desembre de 1966

Àrees de treball: Mobiliari / Art contemporani

Fernando Romero Simó és llicenciat en dret per la Universitat de Barcelona (1993) i diplomat en història de l’art per la Royal Society of Arts de Londres, després del seus estudis a la casa de subhastes Christie’s a Nova York, Londres i París. A Londres va treballar al departament de valoracions de Christie’s-King Street els anys 1995 i 1996. Posteriorment va cofundar Palau Palmerola Art Consulting (Barcelona, 1999), amb M. Montserrat Martí Ayxelà i Carlos González López. Treballa com a consultor d’art, en inventaris, catalogació i taxació d’obres d’art. Actualment, resideix al Principat d’Andorra.

Com a investigador s’ha especialitzat en història del mobiliari del món hispànic dirigint un estudi i un arxiu fotogràfic sobre el mobiliari espanyol i hispanoamericà —des de l’edat mitjana fins a mitjan segle xix— venut en subhasta des del 1900. Altres especialitats seves són l’art contemporani i el dret de l’art. Ha estat integrant del jurat de dibuix de la fira internacional d’art contemporani Swab Barcelona.
  És coautor de les obres següents: El col·leccionisme a Andorra. Pintura catalana de Fortuny al realisme de postguerra, vol. i (Andorra, Banc Agrícol i Comercial d’Andorra, 2000), amb Carlos González López; El col·leccionisme a Andorra. Andorra vista pels pintors catalans (Andorra, Grup Banc Agrícol Banca Reig, 2001), amb Carlos González López; El col·leccionisme a Andorra. Catorze mestres de la pintura catalana en col·leccions particulars a Andorra (Andorra, Andbanc Grup Agrícol Reig, 2002), amb Carlos González López; El col·leccionisme a Andorra. Art del segle xx en col·leccions particulars andorranes (Andorra, Andbanc Grup Agrícol Reig, 2003), amb M. Montserrat Martí Ayxelà; El col·leccionisme a Andorra. Escultura del segle xx en col·leccions particulars andorranes (Andorra, Andbanc Grup Agrícol Reig, 2004), amb Maria Teresa Serraclara.
  Va ser columnista habitual d’El Periódico del Arte (1997-2002) i ha publicat nombrosos pròlegs i articles en catàlegs d’exposicions i monografies, com ara Q. Byrne-Sutton i F. Geisinger-Mariéthoz, «Christie’s. Guide du droit de l’art» (Ginebra, 1997); «La joyería de Luis Masriera en las subastas internacionales», a Los Masriera (Salamanca, 1999); «Mobiliari de la col·lecció», a M. T. Serraclara i M. Martí (ed.), Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Història, arquitectura, art (Barcelona, 2001); «L’estudi taller Masriera: exotisme i eclecticisme dels interiors», a M. T. Serraclara (ed.), La importància de Sant Andreu de Llavaneres en la vida i obra dels Masriera 1802-2002 (Sant Andreu de Llavaneres, 2002); Sinapsis. Carlos Forns Bada y Paola Gandolfi (Barcelona, 2005); The Fall. Anthony Gayton (Barcelona, 2007); «Spain», a The international art markets. The essential guide for collectors and investors, amb Aina Truyols (Londres i Filadèlfia, 2008); «Casa Malagrida», a Joies del Modernisme català. Espais interiors (Barcelona, 2014); «Living cube, 2007-2013 Jean Nouvel Design» (Estudi del Moble, Barcelona, 2015), i «Art déco a bordo», a Art Déco. Història, materials i tècniques (Barcelona, 2018).
  Ha imparit conferències sobre art i dret, les belles arts, les arts decoratives, el mercat de l’art i el patrimoni cultural a escoles de negocis, màsters universitaris i museus de Barcelona, Girona, Saragossa i Londres, i també per a l’empresa privada.


Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors