Ha estudiat l’art català dels segles xix i xx i s’ha especialitzat en pintors que han treballat en l’àmbit gironí i empordanès. Ha publicat llibres, com ara Una visió artística de l’Empordanet. La pintura a Palafrugell entre els segles xix-xx (Palafrugell, Ajuntament de Palafrugell i Diputació de Girona, 2006), Josep Pla i els pintors. La construcció del paisatge empordanès (Palafrugell, Fundació Josep Pla, 2006) o 80 anys de pintura a Llagostera (1892-1975) (Llagostera, Ajuntament de Llagostera, 2009). La seva tesi doctoral se centrà en l’anàlisi de la iconografia de la malenconia en l’obra de Salvador Dalí, que ha donat fruit posteriorment a diversos articles i comunicacions, com ara «Dalí i la malenconia retrobada en el futur» o «Salvador Dalí, el naixement de la nova iconografia de la malenconia. Del Diari de Joventut a l’estètica de la Santa Objectivitat», al Simposi Internacional de la Càtedra Ferrater Mora, Literatura i pensament en Salvador Dalí. Especialment, s’ha centrat en les relacions de Dalí amb l’Empordà en diversos textos i específicament en el llibre La mirada persistent. Història de la pintura a Figueres (1892-1960) (Figueres, Ajuntament de Figueres, 2013). Va treballar en la reforma del Museu de l’Empordà entre el 1998 i el 1999 i és coautora de la Guia de les col·leccions d’aquest museu. Ha estat comissària de diverses exposicions en diferents centres, com ara el Museu de l’Empordà, el Museu d’Art de Girona i el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Cal destacar les exposicions següents: «Evarist Vallès. Creador empordanès d’espais metafísics» (2000), «El Dalí de Lacroix» (2004) i «Francesc Gimeno i els paisatgistes del Montgrí» (2007), que han donat fruit a sengles publicacions. Ha estat curadora de l’Atles paisatgístic de les terres de Girona (Girona, Diputació de Girona, 2010), del qual ha elaborat el capítol de l’Alt Empordà, i és coautora del capítol del Baix Empordà. Així mateix, fou comissària de les exposicions vinculades a aquest projecte que van tenir lloc arreu de les comarques gironines. Ha estat la curadora del llibre d’Anna Maria Dalí, Salvador Dalí vist per la seva germana (Barcelona, Viena, 2011) i autora de l’estudi de l’interior del volum amb dades inèdites. Ha col·laborat en diversos catàlegs d’exposicions, entre les quals cal destacar: «Fages de Climent i el món de l’art» (2002), «Ramon Reig. Figura clau del paisatge empordanès» (2003), «El país de Dalí» (2004), «El monument a Narcís Monturiol. Entre el Noucentisme i l’art cívic» (2008), «Baldomer Gili o la llum com a construcció del paisatge vital» (2008), «El Cadaqués pictòric abans i després de Picasso» (2010) i «El Dalí de l’Empordà, l’Empordà de Dalí» (2011), entre d’altres.
És membre de la junta dels Amics del Museu Dalí i de l’Associació Catalana de Crítics d’Art. Publica articles de manera esporàdica al Setmanari de l’Alt Empordà i a la Revista de Girona. |