La seva recerca se centra en l’estudi dels moriscos a la península Ibèrica des d’una visió pluridisciplinària. S’interessa per la seva representació a les belles arts, la creació de la imatge visual i literària en diverses fonts conservades o en l’art efímer, els usos artístics per a la seva conversió i, a més, la relació amb el món otomà entre els segles xv i xvii. En aquest sentit, ha estat investigador principal de dos projectes emergents subvencionats per la Universitat de València i Generalitat Valenciana i dirigeix el projecte d’excel·lència del Ministeri de Ciència i Tecnologia, Antes del orientalismo. Las imágenes del islam en la península Ibérica y sus conexiones mediterráneas (siglos xv-xvii) (HAR2016-80354-P).
Altres línies de recerca que ha treballat han estat vinculades a la pintura hispànica, gràcies a una beca postdoctoral al Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM) de la Universitat de Lleida, sota la direcció del professor Ximo Company. També ha estudiat assumptes de col·leccionisme valencià, principalment la figura del marquès de Campo, o, per últim, s’ha interessat pel patronatge dels jesuïtes principalment en relació amb la figura de Francesc de Borja i el ducat de Gandia.
Dins aquest marc temàtic ha publicat llibres, com ara La pintura valenciana entre 1550 y 1609. Cristología y adoctrinamiento morisco (Lleida-València, 2008) i Espiritualidad, reformas y arte en Valencia (Barcelona, 2009), i n’ha coordinat cinc més relacionats amb l’art i la conversió. Actualment, es troba en el procés de redacció del llibre intitulat Pintando la conversión. Imágenes de moriscos en la península Ibérica (1492-1609).
Ha publicat una trentena d’articles de recerca a revistes indexades, així com un nombre semblant de capítols de llibres en anglès, francès, italià i català. A més, és membre del consell de redacció de la revista Ruta Comunicación (Universitat Autònoma de Barcelona), Sharq al Andalus (Centre d’Estudis Mudèjars de Terol), Immagini nella storia, collana di studi iconografici (Universitat de Macerata), Revista Digital d’Iconografia Medieval (Universitat Complutense de Madrid), Revista de Historia de la Universidad Autónoma de Madrid (Universitat Autònoma de Madrid) i ha estat avaluador de diverses revistes italianes i espanyoles.
Gaudeix d’una ajuda de la Fundació BBVA per a recerques històriques i creadors culturals, gràcies a la qual està organitzant una sèrie de reunions científiques a diverses universitats, tant americanes com espanyoles, que té com a finalitat reconstruir la percepció de l’alteritat al món modern, els seus patrons de conducta i la seva representació visual a les belles arts. |