Té diverses publicacions sobre les arts gràfiques, com ara «De la manufactura a la industria gràfica» (L’Avenç, Barcelona, 1986); «Barcelona ciutat impresa», dins el llibre del centenari de L’Exposició Universal de 1888 (Barcelona, 1988); «La impremta modernista», a Modernisme (Barcelona, 1991), i «De la manufactura gràfica a la indústria: la impremta de Lluís Tasso», a L’exaltació del llibre al Vuitcents (Barcelona, 2008).
La seva tesi doctoral, Megalomania i obsolescència. La tecnologia per copiar el món (Barcelona, Facultat de Belles Arts, 2011) és assequible en l’edició digital de la Universitat de Barcelona. Té articles a diaris, com ara Liberación (1984), Diari de Barcelona (1990-1992), o a publicacions periòdiques, com ara Revista de Catalunya, i d’altres d’àmbit generalista.
Entre el 1986 i el 1990 va fer articles, tallers i diverses mostres, sobre l’electrografia i les noves tecnologies com a instrument de creació per a les universitats de Barcelona, Calella, Las Palmas, Salamanca, València, Castella-la Manxa, Nuremberg, Rochester (Nova York) o Gal·les (Regne Unit). Ha participat en mostres de caràcter local, nacional i internacional, com ara CIEJ (La Caixa, Barcelona, 1987-1993) o la Biennal de Sao Paulo (1987) sobre la digitalització de l’expressió gràfica, plàstica i pictòrica.
Va intervenir en la creació de «21 × 12», edicions de llibres en què participen un centenar d’artistes i poetes (1993), i va fer el comissariat de produccions gràfiques i editorials, com ara «Geogràfiques» i «Variacions per la igualtat» (1995 - SOS Racisme), «Prendre la paraula» i «Cap semblança amb la realitat és pura coincidència» (1996-1999) per al Col·legi Oficial d’Aparelladors de Barcelona, tant per a la Primavera Fotogràfica com per a la Primavera del Disseny, o altres esdeveniments relatius a les imatges híbrides, manuals, seriades, analògiques i digitals.
Entre el 1984 i el 2000 va ser codirector de la revista Impressions Paral·leles, de l’Escola Massana, i el 1999 va fer la mostra de dos-cents llibres de producció pròpia «Biblioteca Pública» a la Galeria 491. Des del 2004 és col·laborador de l’editorial Edebé en l’àmbit de l’educació visual i plàstica. Paral·lelament, es dedica a l’escriptura del fet icònic contemporani, allunyat de la tasca historiogràfica, amb un grau d’eficiència editorial baixa. |