La seva obra interrelaciona l’estudi de les avantguardes artístiques catalanes (molt especialment, els artistes Joan Miró i Salvador Dalí), les tensions i els contactes entre l’alta cultura i la cultura de masses (literatura, art, cinema i circ) a Catalunya i la història del cinema dels primers temps. El seu primer llibre és l’edició d’una selecció de textos del crític Sebastià Gasch: Escrits d’art i d’avantguarda. 1925-1938 (1987).
En el camp de l’art català d’avantguarda ha participat, com a comissari o com a col·laborador, en un seguit d’exposicions (i en els seus catàlegs respectius), on ha desenvolupat diverses recerques: «Avantguardes a Catalunya» (La Pedrera, 1992), «Sebastià Gasch, crític d’art i de les arts de l’espectacle» (Fundació Joan Miró, 1997), «Salvador Dalí. Lletres i ninots» (Museu Abelló, 2001), «El Manifest Groc. Dalí, Gasch, Montanyà i l’antiart» (Fundació Joan Miró, 2004), «Joan Miró. The ladder of the escape» (Tate, 2011) o «Dalí» (Centre Georges Pompidou, 2012). També ha publicat les monografies Joan Miró. L’artista i el seu entorn cultural (2000), Salvador Dalí. Cine y surrealismo(s) (2003) i Joan Miró (2008).
S’ha interessat per la posició del Modernisme, el Noucentisme i les avantguardes enfront del cinema i la cultura de masses, tema de la seva tesi doctoral. Ha desplegat aquesta temàtica en diversos articles, comunicacions a congressos i en els llibres Charles Chaplin en la cultura catalana (1922-1936). Classicistes i avantguardistes enfront de Charlot (1989) i Cinema, modernitat i avantguarda (2000).
En l’estudi del cinema dels orígens, destaca la seva aproximació al cineasta Segundo de Chomón en el marc teòric del cinema d’atraccions. La seva primera incursió en aquesta temàtica és un opuscle de l’any 1999, desplegat posteriorment en l’article «Segundo de Chomón and the fascination for colour», publicat a la revista Film History (2009), i, sobretot, en el llibre Segundo de Chomón. The cinema of fascination (2010). També ha publicat una monografia sobre Buster Keaton (2008) i el llibre Paisaje(s) del cine mudo en España (2008).
En aquesta voluntat d’unir l’estudi del gran art amb el món de l’espectacle, s’ha interessat per la història i l’estètica del circ, tant en la premsa periòdica i en congressos com en els llibres Sebastià Gasch, el gust pel circ: antologia de textos (1998), conjuntament amb Jordi Jané, i Història del Festival de Pallassos de Cornellà (2000). També va ser comissari, al costat de Jordi Jané, de l’exposició «L’art del risc. Circ contemporani català» (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, 2006).
Va col·laborar en la revista literària Arc Voltaic i ha publicat el llibre de poemes Pensacions (2010). |