Com a investigadora s’ha especialitzat en l’estudi de l’obra gràfica, tant des d’una vessant històrica com tècnica. La seva tesi doctoral es titula Estudi crític-analític de la bibliografia espanyola sobre el gravat calcogràfic. La seva incidència en l’ensenyament oficial superior (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2001). Arran de la investigació, va escriure «El primer tractat de gravat calcogràfic a Espanya» (Butlletí del Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona, 1992), que es va publicar, en espanyol, a Tiempo y espacio en el arte. Homenaje al profesor Antonio Bonet Correa (Madrid, Complutense, 1994). Ha realitzat l’estudi, l’arxivament i l’inventari de la col·lecció d’estampes i d’impresos que va recopilar Joan Amades i Gelats (Generalitat de Catalunya, 1994). S’interessa també per la temàtica dels conflictes bèl·lics representats pels gravadors en les seves planxes de metall (Callot, Goya i Dix, per exemple), i va publicar «Vivencias de la guerra a través de la obra gráfica de varios autores», a Goya, 250 años después. 1746-1996 (Marbella, Museo del Grabado Español Contemporáneo, 1996).
Un altre tema derivat de la tesi és la recerca de les formulacions químiques dels mestres antics per a gravar a l’aiguafort i de quina manera aquestes s’han reinventat en les noves tendències de gravat no tòxic o sostenible. Va publicar El grabado no tóxico. Nuevos procedimientos y materiales (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2004) i «El grabado al aguafuerte con sales corrosivas: el legado de los clásicos» (Bellas Artes. Revista de Artes Plásticas, Estética, Diseño e Imagen, San Cristóbal de La Laguna, 2011). Dins l’àmbit del gravat sostenible, ha dirigit i ha participat com a autora en la col·lecció de guies sobre la manipulació de productes químics en les belles arts: La manipulación segura de productos químicos en grabado (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2008) i La manipulación segura de productos químicos en pintura y dibujo (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2011). Ha participat com a coautora en publicacions com ara Incisione sostenibile. Nuovi materiali e metodi dell’area non-toxic (Marsala, Navarra, 2009) i Health and safety related to products used in painting, drawing and printmaking (Barcelona, AZ90, 2012).
També s’interessa pels llibres d’artista i la col·laboració entre artistes i poetes. Va publicar «Los libros de artista - Arte de Josep Guinovart» (Estúdio, Lisboa, 2012). A partir del 2019 treballa amb botànics per trencar el mur entre ambdues àrees culturals, des de la ciència i les humanitats. És coautora de publicacions com ara HerbArt. Confluències entre art i ciència (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2021) i Entre plantes i paraules. Art, botànica i ciutadania (Cornellà del Terri, MMV, 2022). |