Ha desenvolupat la recerca dins del Grup de Recerca en Història de l’Art i del Disseny Contemporanis (GRACMON), grup consolidat del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona del qual és la directora, dirigint projectes en l’àmbit estatal i internacional, integrats per professors universitaris, personal vinculat a entitats de recerca i alumnes de doctorat. Ha elaborat textos docents com Pintura y escultura en España. 1800-1919, amb Carlos Reyero (Madrid, Cátedra, 1995) o Les fonts de la història de l’art d’època moderna i contemporània, amb Juan Miguel Muñoz (Barcelona, Universitat de Barcelona, 1999). La seva recerca s’ha orientat cap a la producció artística catalana en el Modernisme i el Noucentisme —especialment pel que fa a la història de l’arquitectura i de les arts del disseny, a la historiografia de les arts i a la revisió de la disciplina des de la perspectiva del gènere. En la primera d’aquestes línies ha editat diversos treballs sobre el modernisme a Terrassa, com ara Lluís Muncunill, arquitecte 1868-1931 (Barcelona, Lunwerg, 1996) o El Modernisme a Terrassa, amb Neus Peregrina (Barcelona, Caixa de Catalunya, 2002). Sobre arquitectura i disseny, ha publicat llibres, com ara El Modernismo en España (Madrid, Càtedra, 1986); textos a catàlegs, com ara Gaudí. Art i disseny (Barcelona, Caixa de Catalunya, 2002) o Barcelona and modernity. Picasso, Gaudí, Miró, Dalí (Nova York, Metropolitan Museum of Art, 2007); ponències a congressos, com ara «Art Nouveau et Modernisme. L’introduction de l’Art Nouveau français dans les arts décoratifs en Catalogne» (École de Nancy et les arts decoratifs en Europe, París, 2000), «From craftmanship to cruise ships: Antoni Gaudí and the trencadís technique» (setena conferència del Comitè Internacional d’Història del disseny i d’Estudis de Disseny, Brusel·les, 2010), i ha comissariat les exposicions següents: «Modernismen i Katalonien» (Estocolm, 1989), «El Modernisme» (redacció del guió; Barcelona, 1992), «La Casa del Guarda del Park Güell» (amb Mar Leniz; Barcelona, 2010) o «Gaudí, Gaudinism» (Uberlinguen, 2014). Respecte a la historiografia i la literatura artística, va dirigir amb Joaquín Yarza i Joaquim Garriga la col·lecció «Fuentes i documentos para la historia del arte» (Barcelona, Gustavo Gili, 1982-1983) i ha estudiat les personalitats de John Ruskin i Salvador Sanpere i Miquel en diversos articles i capítols de llibres. |