Aquell mateix 1974, va publicar la monografia dedicada a Josep Maria Subirachs de La gran enciclopedia vasca, i va establir una relació de proximitat i d’admiració amb l’escultor que va mantenir durant molts anys. Així mateix, de manera periòdica va col·laborar en revistes de crítica d’art com BATIK. Panorama General de las Artes, en la qual va dedicar una atenció especial als artistes informalistes i a la creació femenina. I també a Quadern. Revista dels Amics de les Arts i de les Lletres de Sabadell, en la qual va fer la crítica de les exposicions d’art nacionals i internacionals dels artistes sabadellencs. De fet, al llarg de tota la vida va estar molt vinculada als esdeveniments artístics de Sabadell, la ciutat on residia, i va col·laborar assíduament amb l’Acadèmia de Belles Arts, el Museu d’Art, la Unió de Mares i la Fundació Bosch i Cardellach.
Va publicar algunes monografies d’artistes, com ara Pere Camps. Terra endins i marines (Madrid, Altamira, 1979), Vilacasas. Pinturas i estructures (Sabadell, Fundació Banc Sabadell / Fundació Caixa de 1998) i Ramon Noè i el Mercat (Sabadell, Ajuntament de Sabadell 2002).
Un altre moment clau en la seva carrera va ser al costat de Joan Antoni Samaranch, llavors president de la Diputació de Barcelona, quan li va encarregar dissenyar i dirigir un curs d’art per a adults que s’impartiria a les sales del Palau de la Generalitat. Allà va conèixer Inés Guardiola, que va propiciar l’ingrés com a conservadora de la col·lecció d’art que havia iniciat el seu marit Francisco Godia a finals de la dècada de 1960. La col·lecció, formada principalment per escultura i pintura medieval, ceràmica hispànica dels segles xiv al xix i pintura espanyola del tombant del segle xx, es desplegava en les sales del domicili familiar situat a un palauet d’origen gòtic a Pedralbes, conegut amb el nom d’El Conventet.
En una primera etapa, que va des del 1977 fins al 1998, es va desplaçar puntualment un cop a la setmana per tal d’ocupar-se de l’inventari, la catalogació i l’estudi de tota la col·lecció. Va col·laborar en el darrer catàleg editat per Francisco Godia el 1978, que estava dirigit pel que havia estat el conservador de la col·lecció fins a aquell moment, Luis Monreal i Agustí. Aquest quart volum dedicat a la pintura tancava l’edició no venal de l’estudi de la col·lecció. La segona etapa, que va del 1998, any en què va cedir el testimoni a Mercè Obón com a conservadora de les col·leccions de la Fundació Francisco Godia creada per Liliana Godia, fins al 2008 va romandre al càrrec de la col·lecció d’El Conventet. D’acord amb la seva amabilitat extrema, sempre va tenir les portes obertes als estudiosos i va compartir generosament els seus coneixements entorn la col·lecció a fi d’afavorir el seu estudi. Juntament amb la seva vocació per l’ensenyament, tenir cura de la col·lecció Godia va ser una de les satisfaccions més grans que li va reportar la seva vida professional. |