Diccionari d'historiadors de l'art català

Diccionari d'historiadors de l'art català, valencià i balear  Inici

Actualització: 06/06/2016

Kent, Conrad
Iowa (EUA), 26 de setembre de 1942

Àrees de treball: Gaudinisme / Teoria de l’art / Fotografia / Gravat

Conrad A. Kent és doctor en filologia per la Universitat de Harvard (Cambridge, Massachusetts). Després d’analitzar el rerefons històric de l’obra de Francisco de Quevedo, va publicar articles sobre la retòrica franquista de l’època en la poesia de José Agustín Goytisolo, José Ángel Valente i Claudio Rodríguez a «Versos para después de una guerra» (Història 16, Madrid, març-maig 1982). El 1984 va ser professor visitant a la Universitat de Columbia, on va seguir les investigacions a l’arxiu de George R. Collins.

Entre els estudis sobre l’arquitectura de Gaudí en el context polític i cultural, destaquen «The Park Güell in Context» (Sites, Nova York, 1987), «Gaudí’s capricho in context: Barcelona on the Atlantic» (Sites, Nova York, 1988), «El Obispo Grau y la arqueología sagrada», a Simposio sobre Gaudí y su obra. Astorga (1989), «Five stages of medievalism in the architecture of Antoni Gaudí», a Janet E. Goebel i Rebecca Cochran (ed.), Selected papers on medievalism (Indiana, University of Pennsylvania, 1988), «Claudio López i Eusebio Güell: industriales como forjadores de cultura», a Biruté Ciplijauskaité i Christopher Maurer (ed.), La voluntad de humanismo. Homenaje a Juan Marichal (Barcelona, Anthropos, 1990) i «La función de los espacios públicos en el Modernismo catalán», a V Jornades Internacionals d’Estudis Gaudinistes, Gaudí i el Modernisme (Barcelona, Centre d’Estudis Gaudinistes, 1998).
  Durant l’any Gaudí va publicar «El Park Güell i la mitologia d’un paisatge sagrat», a Daniel Giralt-Miracle (ed.), Gaudí 2002 Miscel·lània (Barcelona, Ajuntament de Barcelona / Planeta, 2002) i «From pleasure gardens to places dures. Continuity and change in Barcelona’s public spaces» (Arizona Journal of Hispanic Cultural Studies, Tucson, 2002). Amb Dennis Prindle, va publicar Hacia la arquitectura de un paraíso (Madrid, Hermann Blume, 1992) i Park Güell (Nova York, Princeton Architectural Press, 1992). Va dirigir el volum monogràfic El Parc Güell. Proposta didàctica (Barcelona, Departament d’ Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, octubre-desembre 1994). El manuscrit que va escriure sobre Gaudí i el rerefons històric i polític de la seva arquitectura es guarda a l’Arxiu d’Art i Arquitectura Catalana George R. Collins de l’Institut d’Art de Chicago des del 1985. Un altre manuscrit, «Gaudí in context» (Nova York, Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum, 1987), es conserva als arxius de la Institució Smithsonian (Gaudí Exhibition, adquisició 01-119).
  La investigació que va realitzar sobre la fotografia de Pelai Mas de l’Arxiu Mas es va publicar a Castilla y León en los fondos fotográficos del Institut Amatller d’Art Hispànic (Salamanca, Junta de Castilla y León; Barcelona, Institut Amatller d’Art Hispànic; 2007). Després de presentar-la a les nou províncies de Castella i Lleó, l’exposició fotogràfica corresponent es va inaugurar a l’Institut Amatller d’Art Hispànic de Barcelona el 2009. Va publicar «What the condor saw», a Conrad Kent, Thomas Wolber i Cameron Hewitt (ed.), The lion and the eagle. Interdisciplinary essays on German-Spanish relations over the centuries (Nova York i Oxford, Berghahn Books, 2000).


Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors