Com a professional, ha col·laborat en tasques de conservació i restauració del patrimoni arquitectònic, com ara l’elaboració de l’inventari i la classificació de les restes ornamentals recuperables del Gran Teatre del Liceu (1995), l’elaboració de l’Inventari del patrimoni arquitectònic dels parcs naturals del Montseny i de Sant Llorenç del Munt i l’Obac (1998), i l’estudi historicoartístic de la restauració del Rosari Monumental de Montserrat (1998). Com a investigador, s’ha especialitzat en l’arquitectura i l’urbanisme del segle xix a Catalunya i a Europa. La seva tesi doctoral tracta de l’arquitectura domèstica de l’Eixample de Barcelona, incloent-hi un estudi aprofundit del Pla Cerdà que s’ha desenvolupat en diversos articles. Ha publicat el manual universitari Història de l’arquitectura. De la Il·lustració a l’Eclecticisme (2003, reeditat el 2007). Ha col·laborat en publicacions sobre arquitectura modernista (El Modernisme al Baix Llobregat, La Casa Navàs o La Casa Granell), així com en diversos catàlegs d’exposicions sobre el mateix període: La ruta europea del Modernisme (2000) Gaudí & Reus (2002) Art Nouveau in progress (2004) Barcelona 1900 (2008).
S’ha orientat cap a l’estudi de l’arquitectura eclèctica, com es pot veure a L’arquitectura eclèctica a Catalunya. Una història per escriure (2007), i s’ha centrat en les figures de l’arquitecte Pere Falqués, Un encargo insólito para un arquitecto municipal. Pere Falqués i Urpí y el proyecto del Palacio Real del Parque (2012) i el mestre d’obres Tiberi Sabater, La contribution des propriétés immobilières à la construction de l’image publique d’un parvenu. Frederic Marcet i Vidal (2012), i també cap a la recerca de l’arquitectura de les exposicions universals, «Art Nouveau architecture and universal exhibitions» (2009), «L’architecture des expositions universelles. Miroir de la diversité stylistique du xixe siècle» (2011) i «La arquitectura ecléctica en la Exposición Universal de Barcelona de 1888. Los proyectos de Pere Falqués» (2011). |