Des d’aquesta responsabilitat ha participat en nombrosos projectes, com les noves presentacions de les col·leccions d’art gòtic (2010) i romànic (2011), o la restauració d’una pintura de grans dimensions, El gran dia de Girona de R. Martí Alsina (2009-2011), entre d’altres —vegeu M. Mestre, N. Pedragosa i M. Toneu, «La conservació i restauració d’una pintura de gran format», a Ramon Martí Alsina. El gran dia de Girona. Anatomia d’un quadre (Barcelona, MNAC i Museu d’Art de Girona, 2010). Altres publicacions seves presenten resultats de recerca d’aquests anys, com ara M. Mestre i A. Morer, «Examen del procés creatiu, anàlisis i restauració del baldaquí de Tost», a El cel pintat. El Baldaquí de Tost (Barcelona, MNAC i Museu Episcopal de Vic, 2008); M. Mestre, «Tècnica executiva i restauracions del conjunt mural de la capella de Santa Caterina de la Seu d’Urgell», a La princesa sàvia. Les pintures de Santa Caterina de la Seu d’Urgell (Barcelona, MNAC i Museu Episcopal de Vic, 2009), i «Estudi tècnic i restauració», a Juan Bautista Maíno. La conversió de sant Pau (Barcelona, MNAC, 2012).
Ha comissariat l’exposició «El Museu explora. Obres d’art a examen» (MNAC, novembre 2012 - febrer 2013). És membre del consell assessor dels Quaderns del Museu Episcopal de Vic (des del 2005) i ha estat membre del consell de redacció del Butlletí del Museu Nacional d’Art de Catalunya (2007-2012). Des del 2009, és membre de la Commission Départementale des Objets Mobiliers (CDOM) dels Pirineus Orientals. |