Va ampliar els seus estudis a l’Escola d’Estudis Superiors en Ciències Socials de París (1975). Va ser investigadora convidada a l’Institut de Belles Arts de la Universitat de Nova York (1979-1981). Com a investigadora, la seva tesi de llicenciatura va versar sobre l’art conceptual, publicada amb el títol La poética de lo neutro. Análisis y crítica del arte conceptual (Barcelona, 1975). El tema de la seva tesi doctoral va ser Gustave Courbet. Una investigación sobre la génesis y las repercusiones de su arte. L’any 1981 va publicar Estudios sobre Picasso; l’any 1984, Antoni Tàpies i l’any 1988, Ràfols Casamada. L’any 1990 va publicar El descubrimiento de Miró. Miró y sus críticos. El curs 1993-1994 va gaudir d’una beca de la Generalitat de Catalunya que es va concretar en el llibre Picasso-Miró. Miradas cruzadas (Barcelona, 1998). Va recopilar els seus articles publicats a la premsa periòdica i especialitzada en dos volums: «Comprender el arte moderno. Movimientos i Comprender el arte moderno. Artistas» (Barcelona, 2003). L’any 2006 va publicar Amazonas con pincel, el primer llibre en espanyol sobre dones artistes al llarg de la història. El 2013 publica Dora Maar, la biografia més completa de la fotògrafa companya de Picasso. Entre els diversos articles que ha publicat, destaquen els relacionats amb els seus temes d’investigació, com ara «Ver a Miró. La irradiación de Miró en el arte español» (Fundació La Caixa, Madrid, 1993); «Miró surrealista. Rebelde en Barcelona, callado en París», a El surrealismo y sus imágenes (Madrid, Fundación Cultural MAPFRE Vida, 2002); «Cuestionar la naturaleza femenina. Sobre algunas artistas jóvenes españolas», a La imagen de la mujer en la plástica espanyola (Saragossa, Museo Pablo Serrano i Instituto Aragonés de la Mujer, 2003); «Courbet y la modernidad», a El arte europeo hacia el final de un siglo (1865-1900) (Madrid, Fundación Cultural MAPFRE Vida, 2003); «El arte conceptual español en el contexto internacional», a El arte sucede (Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 2005), i «Calder en la España de Miró», a Estudios de historia del arte en honor de Tomás Llorens (Madrid, Antonio Machado, 2007).
Ha comissariat més de cinquanta exposicions, entre les quals destaquen: «Arte y modernidad en los Países Catalanes» (Kunsthalle, Berlín, 1978); «Joan Brossa 1941-1991» (Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, Madrid, 1991); «Ver a Miró. La irradiación de Miró en el arte espanyol» (Fundació La Caixa, Barcelona, 1993); «Dora Maar fotògrafa» (Bancaixa, València, 1995); «Kandinsky. La revolución del lenguaje pictórico. Obras procedentes del Centre Georges Pompidou» (Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Barcelona, 1996); «El arte conceptual español en la colección Rafael Tous» (Centre Cultural Tecla Sala, Hospitalet de Llobregat, 2002); «Dora Maar, la fotografía, Picasso y los surrealistes» (Haus der Kunst, Munic; Vieille Charité, Marsella; Centre Cultural Tecla Sala, Hospitalet de Llobregat, 2002); «París y los surrealistes» (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, Barcelona, 2005); «La cámara del Eco. Arte británico» (Conselleria de Cultura i Esports, Madrid, 2007), i «Barcelone, 1947-2007» (Fundació Marguerite et Aimé Maeght, Saint Paul de Vence, França, 2007).
Ha estat assessora d’art contemporani de la Fundació La Caixa (1991-1993) i de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona (1992-1994). Ha estat també comissària del Pavelló Espanyol de la Biennal de Venècia l’any 1997. La seva trajectòria professional ha estat guardonada amb la distinció de Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri de Cultura de la República Francesa (2003) i amb la Medalla President Macià de la Generalitat de Catalunya (2009). |