Es dedica a l’estudi de l’art espanyol i llatinoamericà contemporani. Entre les seves publicacions destaquen Ramon de Capmany (Sabadell, Anta, 1994); Julio Antonio 1889-1919. Escultor (1997); Armando Reverón y su época (Mérida, Universidad de los Andes i Fundación Museo Armando Reverón, 2000); L’art del segle xx a les comarques de Tarragona (2001); Josep Maria Jujol a les comarques de Tarragona. Una visió de Joan Alberich (2002); Pere Falcó l’home i l’espai (2004); Jacint Salvadó. Un camí vers l’abstracció (2005), Jaume Sole. L’omnipresència de l’home (2005); La pedra que es convertí en jardí. Comella escultura natura. Rufino Mesa, un projecte de vida (2008); Dues etapes en el camí de la vida. Presons íntimes. Assumpció Mateu (2009); Tretze creadors de les Terres de l’Ebre. L’evolució del llenguatge artístic (2009); Claude Collet. La recerca de la identitat (2010); Maties Palau Ferre i el seu paradís (2011); Pere Queralt i la seva terra (2012), i «Fer esglésies és feina d’Àngels: l’església de Vistabella», a Josep M. Jujol. L’església primera de Vistavella (2012).
Entre els articles publicats, cal destacar «Aproximación a la Arquitectura Indiana en Cataluña» (De Arquitectura, Facultad de Arquitectura y Arte de la Universidad de los Andes, Mérida, Veneçuela, 1995); «Irrupción y continuidad de las Vanguardias Latinoamericanas» (Artigrama, Departament de Arte de la Universidad de Zaragoza, Saragossa, 2002); «América Latina, arte y territorio» (Atrio. Revista de Historia del Arte, Sevilla, Universidad Pablo de Olavide, 2005); «El arte latinoamericano en Europa en tiempos de globalización» (Actual, Universidad de los Andes, Mérida, Veneçuela, gener-maig 2010); Jirí Kolár &: Béatrice Bizot - Korrepondáz (Praga, Národní Galerie v Praze, 2012), i «La belleza en el arte actual y el público» (Estética. Revista de Arte y Estética Contemporánea, Mérida, 2012).
Ha comissariat diverses exposicions, entre les quals destaquen «Julio Antonio Escultor 1889-1919» (Museu d’Art Modern, Tarragona, 1997); «L’art del s. xx a les comarques de Tarragona» (Museu d’Art Modern de Tarragona, Tarragona, 2001); «Des(posicions). Vuit propostes visuals a l’entorn de Gaudí» (Circ Romà de Tarragona, Tarragona, 2002); «Juli Garola Monné pintor (1927-2002)» (Museu d’Art i Història, Reus, 2003); «La represa cultural a Tortosa (1949-1969)» (Fundació Caixa Tarragona, Tarragona, 2003); «Cadàvers Exquisits… Un pretext. Obres de creació col·lectiva» (Museu d’Art Modern, Tarragona, 2004); «El fons d’art de la Universitat Rovira i Virgili» (Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, 2008); «10 artistes X Tàpies» (Museu d’Art Modern de Tarragona, Tarragona, 2012), i «El fons d’art del Port de Tarragona. 25 anys» (Port de Tarragona, Tarragona, 2013).
Com a crític d’art ha treballat de col·laborador al Diari de Tarragona (1987-1989) i de crític del diari El Punt (1999-2007). Ha rebut el Premi Espais a la Crítica d’Art (Girona), juntament amb Assumpta Rosés; el Premi GAC 2014 al mitjà de comunicació Artiga. Revista d’Art i Pensament Contemporani, del qual és membre fundador i del consell de redacció, i el Premi de l’Associació Catalana de Crítics d’Art 2014 a la millor revista. |