Com a investigador s’ha especialitzat en la història i la teoria del temps del Modernisme, i en arquitectura teatral. En la primera línia de recerca ha treballat en la catalogació del Fons Lluís Domènech i Montaner de l’Arxiu Històric del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. És autor de «Modernisme arquitectònic: ideologia i estil», a Història de la cultura catalana, vol. vi (Barcelona, Edicions 62, 1995); amb Carmen Rodríguez (ed.), Escola d’Arquitectura de Barcelona. Documentos y Archivo. Documents and Archive. Documents i Arxiu (Barcelona, UPC, 1996); «De la idea a la ciutat», a Lluís Domènech i Girbau (ed.), El Palau de la Música catalana de Lluís Domènech i Montaner (Barcelona, Lunwerg, 2000); «L’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau», a Lluís Domènech i Girbau (ed.), Lluís Domènech i Montaner any 2000 (Barcelona, Actar, 2000); «Francesc Berenguer, el fill del mestre», a Els arquitectes de Gaudí (Barcelona, Actar 2002), i «L’Hotel Internacional de Lluís Domènech i Montaner: arquitectura moderna i nacional» (Biblio 3W, Barcelona, 2012); amb Enric Granell, Lluís Domènech i Montaner. Viatges per l’arquitectura romànica (Barcelona, Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, 2006); Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. 1874-1962 (Barcelona, Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, 2012), i Empremtes. Lluís Domènech i Montaner a Canet de Mar (Canet de Mar, Casa Museu Lluís Domènech i Montaner, 2013).
En l’àmbit de l’arquitectura teatral ha publicat, entre d’altres, El lloc del teatre. Ciutat. Arquitectura. Espai escènic (Barcelona, UPC, 1997); «Teatre i ciutat» (Barcelona. Metròpolis, Barcelona, 2011), i amb Raffaella Perrone, Teatres de Barcelona. Un recorregut urbà (Barcelona, Albertí, 2013). Ha estat investigador principal dels projectes de recerca de la Direcció General d’Investigació Científica i Tècnica, Protección y modernización de teatros (1992-1995) i del Ministeri de Ciència i Innovació, Observatorio de espacios escénicos. Pautas de elaboración de planes funcionales (2012-2014).
Ha comissariat i ha col·laborat, entre d’altres, en les exposicions següents: «Arquitectura teatral en España» (Ministeri d’Obres Públiques, Madrid, 1984); en col·laboració amb Carmen Rodríguez, «Els originals de l’Arxiu gràfic de l’Escola d’Arquitectura de Barcelona» (Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, Barcelona, 1996); en col·laboració amb Isidre Bravo, «Barcelona. Teatre i Ciutat. 1603-1996» (Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, Barcelona, 1996), i amb Xavier Albertí i Eduard Molner de comissaris, «El Paral·lel 1894-1939: Barcelona i l’espectacle de la modernitat» (Barcelona, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, 2012). |