Com a investigadora s’ha especialitzat en l’art del segle xix i xx, en la branca del coneixement de la sociologia de l’art i en els processos de consagració dels artistes moderns. Dins d’aquestes línies, ha desenvolupat el tema de la presència de l’art català i espanyol a les exposicions universals i internacionals d’arreu del món. Ha publicat, en revistes internacionals especialitzades, articles relacionats amb l’èxit dels artistes com ara «The Heir and the Cowboy: Social Predisposition, Mediation and Artistic Profession in Marcel Duchamp and Jackson Pollock» (Cultural Sociology, 2012) i «Les réseaux du succès: conditions de reconnaissance et consécration de l’artiste moderne» (Sociologie et Sociétés, Mont-real, 2014). És l’autora del llibre El éxito en el arte moderno. Trayectorias artísticas y proceso de reconocimiento (Madrid, Ábada, 2012) i ha publicat en llibres col·lectius els resultats de les seves línies de recerca: «Las exposiciones universales y la definición del objeto artístico español», «La pintura española en la Exposición Internacional de Buenos Aires de 1910» o «Supremacía y subordinación del arte español en las exposiciones universales de París e Internacional de Buenos Aires (1855-1910)», aquest últim en coautoria amb Sergio Fuentes.
Ha participat en diverses trobades científiques nacionals i internacionals amb aportacions relacionades amb l’art modern internacional, català i espanyol, entre les quals destaquen «The networks to success: conditions of the recognition and consecration of the modern artist» (Conference of the European Sociological Association, Lüneburg, Hamburg, 2007), «Art Dealers and Museum Directors: Friction at the Boundaries» (Conference of European Sociological Association, Lisboa, 2009), «Les collectionneurs d’art moderne. L’espace entre le matériel et le symbolique» (Entreprises et Mécénat en Méditerranée, Universitat de Perpinyà - Via Domitia, 2011) i «Plastic artists, cultural mediators and commercial success. Historical cases for the analysis of a conflict» (Reconnaissance et consécration artistiques, Universitat de Poitiers, 2012). |