Com a investigador s’ha especialitzat en temes relacionats amb art, arquitectura, arts aplicades, indumentària i teixit dels segles xix i xx, sobretot en el Modenisme, l’art déco i les avantguardes històriques. En l’àmbit de l’art sabadellenc, ha participat activament en la recuperació del patrimoni arquitectònic local des del 1975, ha comissariat exposicions i ha publicat monografies i estudis sobre la trajectòria pictòrica d’Andreu Castells (Museu d’Art, Sabadell, 1988), del pintor Pere Elias (Quasar / Museu d’Art, Sabadell, 1985 i Caja Madrid, Barcelona, 1991), del ceramista Marian Burguès, fundador del Faianç Català (Museu d’Art / Caixa de Sabadell, Sabadell, 1993), del decorador Josep Vives Bracons (Arraona, Sabadell, 1988), del pintor Antoni Vila Arrufat (Comissió Pro Centenari del Pintor Antoni Vila Arrufat, Sabadell, 1995) i dels arquitectes Josep Renom (Museu d’Història de Sabadell / Fundació Bosch i Cardellach, Sabadell, 2000) i Juli Batllevell (Museu del Gas, Sabadell, 2011).
En l’àmbit de l’art català s’ha especialitzat en els autors següents: Josep de Togores, del qual ha fet diversos llibres (Cercle d’Art, París, 1998; Fundación MAPFRE, Madrid, 2008) i exposicions (Galeria Inge Maltus, Sabadell, 1992; Galeria Joan Gaspar, Barcelona, 1994; Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, 1997; Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona, 1998; Museu de Châteauroux, 1998; Caixa Manresa, 1999); Ángeles Santos (Museu Patio Herreriano, Valladolid, 2003; Museu de Terol, 2003; Residencia de Estudiantes, Madrid, 2004), de la qual també ha fet vàries monografies (Museo Patio Herreriano, Valladolid, 2003; Fundación MAPFRE, Madrid, 2010-2011); Marià Pidelaserra (Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona, 2002; Fundación MAPFRE, Madrid, 2003); Ismael Smith (Museu d’Art de Cerdanyola, 2010); Joan Vilatobà (Galeria A34, Barcelona, 2013); o Joan Vilacasas (Fundació Vila Casas, Barcelona, 2013), o Josep Palau Oller (CDMT, Terrassa, 2003; Fundació Palau, Caldes d’Estrac, 2010). També, entre altres exposicions, ha fet revisions monogràfiques i temàtiques, com ara l’«Exposició d’Art Nou Català de 1915» (Galeria Inge Maltus, Sabadell, 1990), «El paisatge crepuscular» (Galeria Inge Maltus, Sabadell, 1990), «6 de Sabadell» (Centre d’Art Alexandre Cirici, Hospitalet de Llobregat, 1986), «L’altra col·lecció» (Museu d’Art, Sabadell, 1996); «Gravadors catalans del segle xx» (Abadia de Montserrat, 2006), «Discursos paral·lels» (Museu d’Art de Cerdanyola, Cerdanyola del Vallès, 2011), «Del Realisme al Noucentisme» (Biblioteca Museu Víctor Balaguer, Vilanova i la Geltrú, 2013; Museu d’Art, Sabadell, 2013).
Igualment ha estat comissari d’exposicions d’artistes estrangers propers al cercle del marxant francès Daniel-Henri Kahnweiler, com ara «Gaston-Louis Roux» (Galeria Joan Gaspar, Barcelona, 2001 i 2004); «Suzanne Roger» (Galeria Joan Gaspar, Barcelona, 2004), i «André Masson» (Galeria Joan Gaspar, Barcelona, 2008); així com «Serge Charchoune» (Fundació Caixa Manresa, Manresa, 2001; Fundación MAPFRE, Madrid, 2004); «El Néo Impresionismo la eclosión de la modernidad» (Fundación MAPFRE, Madrid, 2007, juntament amb Serge Lemoin, director del Museu d’Orsay), o «Amazonas del Arte Nuevo» (Fundación MAPFRE, Madrid, 2008). També ha col·laborat amb la col·lecció «Carmen Thyssen-Bornemisza» i el Museu Thyssen, de Madrid, així com amb la Fundación MAPFRE i el Banc Sabadell, entre altres institucions.
En el camp de la història del teixit i la moda, entre els anys 2000 i 2003 va crear la col·lecció de Modernisme del Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa, en el qual també va fer les exposicions següents: «Les fàbriques i els somnis» (2001), «L’interior del 1900, Adolf Mas fotògraf» (2002), «L’eclosió del tèxtil» (2002), «Josep Palau Oller, del Modernisme a l’art déco» (2003) i «Miralls d’Orient» (2004). Poc després va fundar a Sabadell la col·leció tèxtil «Antoni de Montpalau», juntament amb Anna M. Casanovas, dedicada a la recopilació, la preservació i la difusió del teixit i la moda. Aquesta col·lecció s’ha donat a conèixer a partir de publicacions com ara Barcelona alta costura (Barcelona, Triangle Postals, 2009), la pàgina web d’aquesta col·lecció i les exposicions «Teixint glamour, un segle de moda a Sabadell» (Sabadell, 2008), «La edad de oro de la alta costura» (Sala d’Exposicions del Banco Herrero, Oviedo, 2010; Museu de Terol, 2010; Museu del Vestit, Madrid, 2010; Sala d’Exposicions de la Caja de Ahorros de Alicante y Murcia, Alacant, 2012); «Barcelona alta costura» (Palau Robert, Barcelona, 2010-2011); «Balenciaga y la alta costura en Barcelona» (Museu Cristóbal Balenciaga, Getaria, 2013-2014); «Barcelona prêt-à-porter 1958-2008, mig segle d’indústria i moda» (Palau Robert, Barcelona, 2013-2014) o «Catalunya és moda, de l’alta costura al prêt-à-porter» (Espai Catalunya Europa, Brussel·les, 2014).
En el camp audiovisual, ha col·laborat amb Ferran Alberich en el documental produït per Filmoteca Nacional Española Bajo el signo de las sombras, el qual revisa la trajectòria del cineasta Llorenç Llobet Gràcia, autor del film Vida en sombras, que va ser presentat a la Semana del Cine de Valladolid (1984). Amb Ferran Alberich també ha realitzat, com a guionista i codirector, els documentals per al Museu d’Art de Cerdanyola, Josep de Togores (2009) i Ismael Smith. Un dandi oblidat (2009), i Balenciaga en Barcelona. Una huella oculta (2013) per al Museu Cristóbal Balenciaga. D’altra banda, també ha estat director i guionista de Barcelona prêt-à-porter. El triomf del carrer (2013) de TV2 i La Chula Productions. |