Diccionari d'historiadors de l'art català

Diccionari d'historiadors de l'art català, valencià i balear  Inici

Actualització: 06/06/2016

Bejarano Veiga, Juan C.
Barcelona, 1979

Àrees de treball: Art del segle xix / Art del segle xx / Modernisme / Ceràmica / Arts decoratives / Escultura del segle xix / Mercat de l’art / Pintura del segle xix

Juan Carlos Bejarano Veiga és llicenciat en història de l’art per la Universitat de Barcelona amb el reconeixement del Premi Extraordinari de Llicenciatura. Es va doctorar el 2016 amb la tesi Iconos del yo. Subjetividad, autorretrato e imagen del artista en el Simbolismo y su repercusión en Cataluña (1872-1914). Ha treballat al Departament de Pintura i Escultura de la sala de subhastes Balclis, a Barcelona.

Com a investigador s’ha especialitzat en l’art del segle xix i començaments del segle xx, especialment en la pintura i l’escultura d’aquest període. Ha publicat diversos articles, un llibre (Barcelona, Infiesta, 2005) i un catàleg (Olot, Museu dels Sants, 2011) sobre l’escultor i decorador Lambert Escaler, així com un llibre i un article sobre l’escultor Joan Piqué (Joan Piqué i Carbó (1877-1928). L’últim escultor de l’Eclecticisme (Barcelona, Alfredo Selva Piqué, 2009).
  És coautor, entre altres obres, de Ros i Güell, el pintor que empaitava núvols (Badalona, Museu de Badalona, 2004), Historia del arte (Madrid, Salvat - El País, 2006), Barcelona 1900 (Amsterdam, Van Gogh Museum, 2007), Diccionario biográfico español (Madrid, Real Academia de la Historia, 2011), Museu Modernisme Català (Barcelona, Museu del Modernisme Català, 2012), Un siglo de escultura catalana (Barcelona, Infiesta, Fundació de les Arts i els Artistes, 2013), Una mica d’escultura, si us plau! L’escultura europea del segle xx (Barcelona, Fundació de les Arts i els Artistes, 2014), Pintura catalana. El Modernisme (Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 2016), Ramon Casas. La vida moderna (Barcelona, Museu del Modernisme, 2016), Al taller de Josep Clarà. Els guixos d’un escultor irrepetible (Barcelona, Fundació de les Arts i els Artistes, 2016), Ramon Casas. La mirada moderna (Barcelona, Gothsland Galeria d’Art, 2016), Ramon Pichot Gironès. D'Els Quatre Gats a la Maison rose (Barcelona, Museu Nacional d’Art de Catalunya, 2017), Modern sculpture and the question of status (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2018), Postnaturaleza (Saragossa, Fundación Zaragoza Ciudad del Conocimiento, 2018), Catalunya-Amèrica. L’art entre el viatge i l’exili (s. xix i xx) / Cataluña-América. El arte entre el viaje y el exilio (s. xix i xx) (Barcelona, Universitat de Barcelona / Instituto de Ciencias Sociales y Humanidades de la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, 2018), entre d’altres.
  Ha participat en congressos o ha donat conferències a Londres, Amsterdam, Hèlsinki, Madrid, Granada, Sevilla, Santiago de Compostel·la, Múrcia, Saragossa, Las Palmas i Palma, així com a Barcelona, Sitges, Sant Cugat del Vallès i Esplugues de Llobregat. Ha comissariat l’exposició «Joies de la col·lecció d’art de la Galeria Elysium» (Lloret de Mar, 2018-2019) i «Lambert Escaler i Olot, entre la tradició i el Modernisme» (Olot, 2011).
  Ha col·laborat a publicacions com ara Matèria. Revista d’Art, Reial Cercle Artístic. Butlletí Trimestral, Ex Novo. Revista d’Història i Humanitats, Emblecat i Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (totes aquestes de Barcelona), així com a Datatèxtil (Terrassa), El Prolipeu (Montserrat) i La peça del mes (Sitges).

Es pot completar aquesta informació a:
  — Grup de Recerca en Història de l’Art i del Disseny Contemporanis (GRACMON)
  — Museu dels Sants d’Olot


Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors