Estudia la cultura catalana de la postguerra a través de la seva tesi doctoral, que porta per títol Víctor M. d’Imbert i Anita Solà Galí. Història d’una promoció cultural a la Barcelona de postguerra (1940-1960). Ecosistema de les arts a través dels promotors dels Salons d’Octubre i Edicions de la Rosa Vera. Sobre aquesta etapa ha escrit els articles següents: «A través d’un llibre de visites» (Revista de Catalunya, Barcelona, setembre 2002); «Llum, més llum per als Salons d’Octubre» (Revista de Catalunya, Barcelona, juliol - agost 2001); «La irrupció dels Salons d’Octubre en l’art de postguerra a Catalunya», a Utopies de l’origen. Avantguardes figuratives a Catalunya, 1946-1960, edició a cura d’Àlex Mitrani (Barcelona, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, 2003); «El VIIIè Saló d’Octubre», a III Biennal Hispanoamericana. Víctor M. d’Imbert i Joan Ramon Masoliver, i «Els anys cinquanta. La dècada de la dissidència» (Quaderns de la Vallençana, Montcada i Reixac, abril 2011).
Com a comissària, ha dut a terme diverses exposicions, com ara «Arnau Puig. Pensar la imatge» (La Virreina Centre de la Imatge, 2013); el cicle d’exposicions sobre Josep Guinovart a la Fundació Privada Espai Guinovart d’Agramunt durant el 2012 («Josep Guinovart. El compromís de l’art», «Més enllà de la terra, el transcendent en l’obra de Guinovart» i «Agramunt a Josep Guinovart. 2007-2012»); «Donacions. 2000-2012» del Museu de Montserrat, juntament amb Josep Bracons i el comissari Pare Josep C. Laplana; «Montserrat / Visions», de Norman Narotzky, al Museu de Montserrat; «Capses secretes. Joan Ponç. 1975-1980», mostra itinerant organitzada per l’Associació Joan Ponç i l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona (2010-2012); «Tapissos i llibres d’artista», de Maria Assumpció Raventós (Museu de Montserrat, 2009); «Trilogia de la privadesa», de Marga Ximénez i Nora Ancarola, presentació del projecte a l’Arts Santa Mònica (2010) i inauguració de l’exposició a l’Espai d’Arts Roca Umbert de Granollers (2011), i «Porta}Zush.1961-1979» (Fundació Suñol de Barcelona, 2009). Ha estat comissària, juntament amb David Santaeulària, de l’exposició «On the road. Jack Kéroauc i la generació beat», presentada a la Sala 15 d’Olot (2008). Va ser assistent de comissària de l’exposició «Dalí. Afinitats electives», mostra comissariada per Pilar Parcerisas (2004).
Com a documentalista, editora i escriptora d’art, ha participat en diverses publicacions, com ara Donacions. 2000-2012 (Museu de Montserrat, 2012); Joan Ponç. Capses secretes (Barcelona, Edicions Poncianes, 2010); editora de continguts del web Tecura (Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 2008), per a l’exposició «Máquinas & Almas. Arte digital y nuevos medios» (Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 2008); el catàleg de l’exposició «Barcelona 1947-2007», comissariada per Victòria Combalia i Michel Enrici per a la Fondation Maeght de Saint Paul de Vence (França, 2007), i «Utopies de l’origen. Avantguardes figuratives a Catalunya. 1946-1960», a cura d’Àlex Mitrani (Barcelona, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, 2006). Ha estat documentalista dels llibres d’Isabel-Clara Simó, Ciutadanes. Ruta de les dones (Barcelona, Institut del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida i Ajuntament de Barcelona, 2005-2006) i Si em necessites, xiula. ¿Qui era Montserrat Roig? (Barcelona, Edicions 62, 2005). Ha estat documentalista del llibre catàleg Dalí. Afinitats electives (Barcelona, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, 2004) i Josep Bartolí (Barcelona, 1910 - Nova York, 1995). Dibuixant, pintor i escriptor. Un creador a l’exili (Barcelona, Diputació de Barcelona, 2002).
Col·labora al suplement de cultura del diari Avui (2002-2007) i a altres publicacions periòdiques (Art Notes, El Temps d’Art i Revista de Catalunya). També col·labora periòdicament a Serra d’Or i Bonart. |