La seva dedicació a la fotografia i a la conservació i la identificació, l’ha empès a intentar apropar aquestes tasques d’arxius i col·leccions. Ha realitzat múltiples cursos sobre aquesta temàtica: a l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya (2003), al Màster d’Arxivística de la UAB en diversos anys, a la Diputació de Barcelona en tallers dels anys 2010 i 2011, a l’arxiu de Mallorca i a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya en tallers dels anys 2013 i 2014. Ha presentat comunicacions i ponències en jornades i ha col·laborat amb altres centres amb articles relacionats amb la història de la fotografia, com ara «La fotografia al concurs artístic de la Vella Barcelona», a L’obertura de la via Laietana (Barcelona, Museu d’Història de la Ciutat de Barcelona, 2000); «Dibuixants i fotògrafs: l’evolució del retrat», a Lluís Bagaria. Caricaturista del món barceloní (Sabadell, Museu de Sabadell, 2003); «Els retrats de l’arxiu», a De retratistes a fotògrafs (Girona, Arxiu d’Imatges Emili Massanes i Diputació de Girona, 2007); la conferència «La representació de les transformacions urbanes del primer terç del segle xx», en el cicle La construcció fotogràfica de Barcelona (Barcelona, Fundació Antoni Tàpies, 2007); l’activitat de projecció «Entorn 1900, tres visions fotogràfiques», en el cicle El Proyector (galeria Foto Colectania, 3 de juliol de 2012), i «Josep Esquirol i l’Editorial López», a Josep Esquirol. Fotògraf d’Empúries (l’Escala, Museu d’Arqueologia de Catalunya, 2013).
L’estudi de la història de la fotografia a Barcelona i a Catalunya ha centrat la seva recerca i investigació, la qual s’ha concretat en estudis com ara «La fotografia com a eina d’estudi: Enric Monserdà i Vidal» (Revista de Catalunya, Barcelona, 1989); «Fotografia d’estudi. La construcció de les pintures de la capella del Sagrament», a Fulls del Museu Arxiu de Santa Maria, Mataró, 1992); «El Guayaba de Joan Vidal i Venosa» (Revista de Catalunya, Barcelona, 1993); «El fotoperiodisme (1885-1910)», a F. Fontbona et al., El Modernisme. En paral·lel al Modernisme, vol. v (Barcelona, L’Isard, 2004); «Esboç biogràfic d’ATV», a Catàleg de targetes postals de Barcelona (ATV) (Sabadell, Ausa, 2002); «Francesc Sucarana a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona» (Revista Cartòfila, Barcelona, gener 2012; «El registre fotogràfic de Montjuïc, 1915-1923. La metamorfosi d’una muntanya» (Quaderns del Seminari d’Història de Barcelona, Barcelona, 2008), i «Tipologies fotogràfiques i la seva conservació», a Barcelona fotografiada. Guia dels fons i les col·leccions de l’Arxiu Fotogràfic (Barcelona, Ajuntament de Barcelona, 2007).
Des de l’inici de la seva activitat en el món dels arxius, ha treballat també com a comissari d’exposicions, amb la voluntat d’estudiar i difondre la història de la fotografia a través dels fons municipals, i ha publicat les reflexions dels estudis realitzats en els catàlegs respectius: «Imatges del fons de l’Arxiu Fotogràfic de Museus (Casa Golferichs, 1989), «L’artista al seu taller. Fotografies de Francesc Serra» (Palau de la Virreina, 1990), «Museus i Espais» (Museu Tèxtil, 1993), «Viatge a Olot» (Museu d’Història de la Ciutat de Barcelona, 1994), «Balears ahir» (Fundació Barceló, Palma, 1995), «Frederic Ballell, fotoperiodista» (Palau de la Virreina, 2000), «L’artista al seu taller II. Fotografies de Francesc Serra» (AFB, 2002), «Montjuïc 1915, primera mirada» (AFB, 2007), «Joan Martí, fotògraf. Belleses del xix» (AFB, 2008), «Frederic Ballell, la Rambla 1917-1918» (AFB, 2010), «Estudi fotogràfic dels Napoleon» (AFB, 2012) i «Entorn 1900» (AFB, 2013). |