Pel que fa a les publicacions, destquen «Arte, poder y sociedad en la Fiesta Barroca: celebración y Máscara Real, en Barcelona, con motivo del Tratado de Versalles y el Nacimiento de los Infantes Carlos y Felipe, hijos del futuro Carlos IV (1783)», a El arte en las Cortes europeas del siglo xviii (Madrid, Consejería de Cultura de la Comunidad de Madrid, 1989); Pasqual Pere Moles i Corones (1741-1797) (Barcelona, Biblioteca de Catalunya, 1990); Els orígens de la litografia a Catalunya. 1815-1825 (Barcelona, Biblioteca de Catalunya, 1990); «Las “Memorias Históricas” d’Antoni de Capmany y la relación entre promotor, comitente y artistas (1988-92)» (Múrcia, Universidad de Murcia, 1992); «Italia entre el Tardomanierismo y la contrareforma», «El problema del manierismo» i «La època del Barroco» (Barcelona, Club Internacional del Libro, 1992); Arte barroco i-ii (1996); Josep March. Un pioner de la litografia (Barcelona, Biblioteca de Catalunya, 1992); amb J. R. Triadó, Las claves de la pintura (Barcelona, Planeta, 1994); La calcografia catalana del segle xvii. Dels argenters als acadèmics (Barcelona, Multimèdia i Universitat de Barcelona, 1996); Ricard Marlet. 1896-1976 (Sabadell, Fundació Caixa de Sabadell, 1996); «Miquel Sorelló i la renovació del gravat calcogràfic a Catalunya», a Miscel·lània en homenatge a Joan Ainaud de Lasarte (Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 1998); «El gravat i les arts del llibre», a Arts del llibre. Manuscrits, gravats i cartells (Barcelona, L’Isard, 2001); amb J.R. Triadó, «Pintura moderna», a Pintura moderna i contemporània (Barcelona, L’Isard, 2001); amb J. R. Triadó, «En torno al discurso sobre la restauración de las Bellas Artes de España y la huella teórica de Isidoro Bosarte en el arte catalán», a Correspondencia e integración de las artes (Màlaga, MICIN i Fundación Unicaja, 2004); «L’Arsenal», a Palau del Parlament (Barcelona, Lunwerg, 2005); «Sicilia e Catalogna. Nuovi progetti urbanistici del xviii secolo. Coincidenze e divergenze», a Il Settecento e il suo doppio. Rococò e Neoclassicismo (Palerm, Kalós, 2008), i «Riflessioni sulla città: storia e rinovamento», a La città si rinova. Architettura e scienze umane tra storia e attualità: prospettive di analisi a confronto (Milà, FraNCOaNGELI, 2012).
Dedica la recerca a l’arquitectura i als programes decoratius barcelonins del darrer quart del segle xviii, tema sobre el qual, amb J. R. Triadó, ha publicat un exhaustiu estat de la qüestió a «Art, història i ideologia. Programes de les cases i palaus barcelonins al segle xviii» (Pedralbes. Revista d’Història Moderna, Barcelona, 2009), al marge d’estudis més específics, com ara «El salón del trono del Palacio Episcopal de Barcelona. Un manifiesto de la autoridad del obispo», a La catedral guía mental y espiritual de la Europa barroca católica (Múrcia, Universidad de Murcia, 2010) i, amb J. R. Triadó, «Recuperació econòmica i producció artística de la decoració mural de les cases i palaus barcelonins al darrer terç del segle xviii», a Cartografías visuales y arquitectónicas de la modernidad. Siglos xv-xviii (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2011). |