La seva recerca és molt variada i transversal. S’ha ocupat tant de l’art medieval (especialment del romànic) com de l’epigrafia medieval, i ha centrat bona part de la seva atenció en les relacions entre text i imatge, sagrat i profà, i art i litúrgia. Dins d’aquests àmbits de treball, destaquen els llibres Las voces del románico. Arte y epigrafía en San Quirce de Burgos (2008) i El románico de San Vicente de Ávila (estructuras, imágenes, funciones) (2002), i articles com els següents: «Arte románico y epigrafía romance. Las primeras imágenes de la lengua vulgar en Italia, Francia y España» (2013), «Les genres artistiques profanes au xiiième siècle: convention et originalité dans le plafond à caissons de la cathédrale de Téruel et les marges du Vidal Mayor» (2013), «Arquitectura y epigrafía en la Antigüedad Tardía. Testimonios hispanos» (2009), «Las Almoinas catedralicias de la Corona de Aragón» (2004), «El claustro de San Pedro el Viejo de Huesca: Pascua, Bautismo y Reconquista» (2004), «Imágenes del saber en tiempos de los Reyes Católicos» (2003), «Un Quem queritis en Sahagún y la dramatización de la liturgia» (2001), o «La imagen de Pedro Arbués. Literatura renacentista y arte medieval en torno a Don Alonso de Aragón» (1995). Ha codirigit alguns llibres col·lectius, com ara El «Libro de buen amor». Texto y contextos (2008), amb els doctors G. Serés y O. Sanz, i Catedral y ciudad medieval en la península Ibérica (2004), amb el doctor E. Carrero. També s’ha interessat per diferents aspectes relacionats amb la història del patrimoni, i ha promogut projectes com ara l’edició espanyola de les Cartas a Miranda d’A. C. Quatremère de Quincy (2008). Actualment, prepara tres llibres amb els títols provisionals d’Invención y deriva del patrimonio, Elogio del museo i Arquitectura y poesía en el imperio carolingio. |