La catedral de Barcelona, com a seu religiosa però també com espai de devoció popular en totes les seves manifestacions, ha ocupat l’atenció d’alguns dels seus estudis, focalitzant la mirada envers alguns programes artístics, la iconografia contrareformista i el patronatge de caire pietós. Després d’obtenir el diploma d’estudis avançats (2004-2006) amb l’estudi Els retaules barrocs de la catedral de Barcelona, sota la direcció de Joan Ramon Triadó, ha anat dirigit la seva mirada cap a l’art català de l’època del Barroc, participant en seminaris i congressos nacionals i internacionals (Congrés Espanyol d’Història de l’Art de Barcelona, Múrcia, Girona i Càller). Com a resultat d’això, ha publicat articles a diverses revistes, com ara Matèria, Pedralbes, Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Teología Actual; també a Cartografías visuales y arquitectónicas de la modernidad. Siglos xv-xviii (Barcelona, ACAF-ART Llibres 1 i Universitat de Barcelona, 2011). L’any 2009 va rebre el premi accèsit de la Fundació Mossèn Josep Sanabre de l’Arxiu Diocesà de Barcelona, sobre història i arxius de l’Església a Catalunya, amb l’estudi titulat L’antic monument de Setmana Santa de la catedral de Barcelona (1735), el qual es publicà parcialment a Analecta Sacra Tarraconensia. Revista de Ciències Historicoeclesiàstiques (2011) i a la revista digital en xarxa Historica.cat (2012). El 2013 va obtenir el títol de doctor amb la qualificació d’excel·lent cum laude amb la tesi Els monuments de Setmana Santa de la catedral de Barcelona. Art i litúrgia (de l’època moderna als nostres dies). Una versió reduïda de la mateixa es plasmà en forma de llibre el 2015 per Publicacions de l’Abadia de Montserrat dins la col·lecció «Textos i Estudis de Cultura Catalana» (núm. 204).
A banda d’aquesta línia de recerca, ha estat coautor del llibre Catalunya. Tota la nostra cultura. Arquitectura, art i cinema (Barcelona, Edicions 62, 2008), dels capítols dedicats a «L’arquitectura en el neoclassicisme», «La pintura neoclàssica: retorn del classicisme» i «L’escultura neoclàssica». Ha col·laborat en la realització de fitxes historicoartístiques d’alguns gravats del Fons Antic de la Biblioteca de la Universitat de Barcelona (Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació) en el context temàtic del seminari de recerca internacional «Imatge, devoció i identitat a l’època moderna (s. xvi-xviii)» (Universitat de Barcelona, 2012). Els anys 2012 i 2013 ha estat col·laborador del programa de Ràdio 4 El millor de l’estiu, dirigit per Ramon Castelló, amb una secció setmanal monogràfica dedicada a l’art i la cultura. Actualment compagina la recerca amb les visites guiades a diverses entitats, com ara Amics dels Museus de Catalunya, on treballa des del 2008. El 2017 l’autor s’ha iniciat en el món de la fotografia i ha fet dues exposicions a Barcelona (una d’individual a Gràcia i una de col·lectiva a la sala BCM Gallery). |