Licia Buttà és doctora en història de l’art medieval per la Universitat de Barcelona. És llicenciada en lletres clàssiques per la Universitat de Palerm i especialitzada en arqueologia i història de l’art per la Universitat de Siena. Des del 2010 és professora agregada del Departament d’Història de l’Art de la Facultat de Lletres de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, on imparteix classes des del 2005.
A partir dels estudis duts a terme per a la realització de la seva tesi de llicenciatura, Relazioni e intercambi tra la pittura siciliana e la pittura catalana nel xiv secolo, i de la seva tesi doctoral, Il Maestro di santa Maria di Siracusa e alcuni problema di pittura gotica siciliana (Premi Extraordinari de la Universitat de Barcelona, 2004), ha centrat la seva recerca en qüestions de migracions de models iconogràfics i de patrons estilístics a la Mediterrània de l’edat mitjana.
Des del 1999 fins al 2012 ha estat membre del grup de recerca consolidat Emac Romànic i Gòtic (Exportació i Migracions de l’Art Català Romànic i Gòtic) de la Universitat de Barcelona, dirigit per la doctora Rosa Alcoy. En el marc de l’activitat duta a terme per aquest grup, ha contribuït a la realització d’una base de dades sobre pintura medieval catalana conservada a l’estranger i ha col·laborat en nombroses publicacions sobre pintura i escultura gòtiques catalanes, entre les quals destaquen els seus articles als volums dedicats a la pintura i l’escultura de la col·lecció «L’Art Gòtic a Catalunya» (Enciclopèdia Catalana, 2005-2007).
Ha estat membre del comitè científic i organitzador dels simposis internacionals Trecento en obres. Art de Catalunya i art d’Europa al segle xiv (2007) i Contextos 1200-1400. Art de Catalunya i art d’Europa meridional en dos canvis de segle (2009). Des del 2012 és membre del grup de recerca interdisciplinari consolidat LAiREM. Literatura, Art i Representació a la llarga Edat Mitjana, de la Universitat Rovira i Virgili, dirigit pel doctor Francesc Massip. Des del 2011 coordina a més el grup de recerca ICONODANZA. Literatura, representación y danza, els objectius del qual se centren en l’estudi de la dansa a l’edat mitjana, els seus significats al·legòrics i les seves representacions, amb especial atenció al context català. |