La seva especialitat és l’art català modern i contemporani, en particular els períodes del Noucentisme, l’art català dels anys vint i trenta, l’art català de la postguerra, dels anys seixanta i setanta i, finalment, l’art català contemporani.
És autor del catàleg raonat de l’escultor Joan Rebull (Premi ACCA de la Crítica d’Art 2011), l’assaig Matèria reservada. Artistes catalans i les biennals de Venècia (Premi ACCA de la Crítica d’Art 2009, col·lecció «L’Arquer», Grup 62, Barcelona), juntament amb J. F. Yvars, i de les monografies dedicades als pintors Eduard Arranz-Bravo (Tecla Sala, 2005), Josep Guinovart (La Vanguardia, 2008), Joaquim Vayreda (La Vanguardia, 2008) i Oriol Sàbat (Insòlit, 2008).
Així mateix, ha elaborat estudis en diferents publicacions sobre la història del collage, com ara Todos somos collage (València, Institut Valencià d’Art Modern, 2012); sobre l’obra d’Antoni Clavé, Antoni Clavé. Un cartelista comprometido (Madrid, CEASEX, 2009); Miquel Gelabert (Barcelona, Fundació Arranz-Bravo, 2009); Arranz-Bravo, L’obra gràfica d’Arranz-Bravo (Barcelona, Fundació Arranz-Bravo, 2007); Arranz-Bravo. Recorregut per la passió (Barcelona, Fundació Arranz-Bravo, 2009), i Albert Ràfols Casamada, La obra gráfica de Albert Ràfols-Casamada (Madrid, Casa de la Moneda, 2008).
Ha comissariat exposicions a la Fundació Vila Casas —«Jiménez-Balaguer. L’emergència del signe» (2012)—, a la Fundació Palau —«Joan Rebull. Dibuixos, pintures i gravats» (2012)—, a la Fundació Apel·les Fenosa —«Jaume Mercadé. Joies i dibuixos» (2010)—, al Museu de Valls, a la Fontana d’Or de la Fundació Caixa de Girona —«Jaume Mercadé» (2006)— o al Centre d’Art Contemporani Can Sisteré de Santa Coloma —«U d’Utopia» (2009). Escriu regularment a la revista Bonart, però també ho ha fet a Serra d’Or, Revista de Catalunya o Descord.
Des del 2006 dirigeix la productora Films d’Art, i des de l’abril del 2010 és director de la Fundació Arranz-Bravo de l’Hospitalet de Llobregat. |