Com a investigador, s’ha especialitzat en art gòtic, sobretot en la pintura del segle xv a Catalunya, Sardenya i Itàlia. En aquest àmbit, s’ha interessat pels intercanvis artístics entre pintors i tallers catalans, italians i flamencs a finals del segle xv i principis del segle xvi. Les seves tesis doctorals es titulen Intorno al Maestro di Castelsardo. Pale d’altare nella Sardegna del secondo Quattrocento, dirigida pel professor Francesco Caglioti a Nàpols, i Joan Barceló II (già Maestro di Castelsardo): questioni di pittura in Sardegna intorno al 1500, dirigida per la professora Rosa Alcoy a Barcelona (UB). Sobre aquests temes ha publicat diversos articles, entre els quals destaquen «Il retablo di san Bernardino, per uno sguardo alla Sardegna ai tempi del tardogotico catalano» (2011) i «Viaggi mediterranei della pittura. Aspetti e caratteristiche del gotico internazionale in Sardegna» (2012). Ha tractat també altres temes de l’art català i s’ha interessat per la catalogació i l’estudi d’obres d’art medieval catalanes desplaçades en col·leccions internacionals. En aquest camp ha publicat, entre d’altres, «I retabli sardi nella storiografia americana del primo Novecento: dai manoscritti inediti di Anna Rose Giles a Georgiana Goddard King» (2013), «Il retablo di san Pietro martire e san Marco evangelista di Joan Figuera (1456-1477): un caso emblematico di pittura catalana “desplazada”» (2014), «Il collezionista inglese William Middleditch Scott (1835-1916) e la tavola della Madonna in trono col Bambino, angeli e committenti del Maestro di Castelsardo» (2015) i «L’incarico dell’Hispanic Society of America a Georgiana Goddard King per lo studio dei primitivi sardi (1919-1920)» (2016). Els seus treballs tracten també les qüestions dels models iconogràfics. En són alguns exemples els textos: «Un Re di fiori per Nerone: modelli desunti dalle stampe nelle botteghe sardo-catalane (1488-1518)» (2016) i «El martiri a les graelles», «La mort al Calvari», «Sentències i càstigs: La Flagel·lació de Sants», publicats tots tres a Iconografies de la justícia en l’art català medieval i modern, editat per Rosa Alcoy (Barcelona, 2022).
Ha participat en diversos congressos internacionals, seminaris, cicles de conferències i taules rodones, com ara: Imatges indiscretes. Art i devoció a Europa a l’edat mitjana (Barcelona, 2008); Aggiornamenti napoletani. II° incontro con il Courtauld Institute di Londra (Nàpols, 2009); «Iconografies extraviades: art i discurs dels segles xi al xvi» (Els Juliols de la Universitat de Barcelona, 2010); L’età di Giacomo II d’Aragona. Incontro e scontro di regni e culture mediterranee (Càller, 2011); Art fugitiu: estudis d’art medieval desplaçat (Barcelona, 2012); La imatge. Paradigmes i circuits del món medieval al postmedieval (Barcelona, 2013); Versus 2014 - International Conference on Vernacular Heritage, Sustainability and Earthen Architecture (València, 2014); Medialità iconica (Florència, 2015); L’art medieval en joc (Barcelona, 2015); Imatges indiscretes (VI). Essències de l’art català fora de Catalunya (Barcelona, 2017), i Color gòtic. Embalum, lloc, sentit, pensament i cosmètica de l’obra (Barcelona, 2023). |