La seua recerca, mitjançant diversos projectes, publicacions i altres iniciatives, se centra en l’edat moderna (finals del segle xv i segles xvi, xvii i xviii), amb una atenció especial al Renaixement i al classicisme en l’època dels Àustries, la conservació del patrimoni i la restauració i la crítica de l’art contemporani. Les revistes Maestro de Rubielos i Montholiv apleguen part dels seus escrits i pensaments referents a la crítica i la història d’art.
Ha participat com a especialista en la catalogació i l’inventari de patrimoni artístic valencià del Ministeri de Cultura i de la Generalitat Valenciana i ha estat convidat com a conferenciant a la Universitat de València, la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir i la Universitat Jaume I de Castelló, entre altres institucions. A més, ha escrit diversos llibres i publicat nombrosos articles, sempre relacionats amb la història i la crítica d’art. Ha estat col·laborador tècnic en la redacció de catàlegs urbans (Pla General d’Ordenació Urbana, PGOU), ha dirigit el muntatge expositiu del Museu Catedralici de Sogorb, el Museu Etnogràfic de Gaibiel, el Museu Etnogràfic i Arqueològic de Callosa d’en Sarrià i el Museu Cocatedral de Castelló, entre d’altres.
Ha comissariat nombroses exposicions d’art a la Comunitat Valenciana i l’Aragó. En són alguns exemples «Imatges de la mística. El patrimoni del Reial Convent de Monges Caputxines de Castelló» (Museu de Belles Arts de Castelló, 2004), «El Sant Desert» (Museu de Belles Arts de Castelló, 2005), «Espais de llum» (La Llum de les Imatges, Borriana, Vila-real i Castelló, 2008), «Manolo Rodríguez, una visión retrospectiva» (Bancaja, 2010), «Una llum a les tenebres» (Bancaja, 2011), «Arte de vanguardia en la diócesis de Segorbe-Castellón» (Fundació Bancaixa Segorbe, 2013), «Magnificat. Nuevas metáforas de lo sagrado» (Fundació Bancaixa Castelló, 2014), «Una biblioteca mágica» (Rubielos de Mora, 2016) i «La llum de la memòria» (Castelló, 2019), entre d’altres.
Ha participat en exposicions al llarg de la geografia espanyola com a especialista en la coordinació i col·laboració en la redacció de catàlegs. Cal destacar «La llum de les imatges» (Sogorb, 2001-2002), «La biblioteca del Seminario de Segorbe. Exlibris, instrucción y docencia, s. xv-xix» (Sogorb, 2002), «La memòria daurada. Obradors de Morella, s. xiii-xvi» (Morella, 2003), «Bartolomé Bermejo i la pintura hispanoflamenca» (Barcelona i Bilbao, 2003), «Immaculada» (Edats de l’Home, Madrid, 2005) o «Lux Mundi» (Edats de l’Home, Burgos, Sahagún i Carrión de los Condes, 2021), entre d’altres. |