La seva recerca a la Catalunya del Nord s’estructura entorn dels intercanvis culturals i artístics amb el Principat a partir de tres eixos. El primer se centra en la història cultural, les societats i els cercles erudits dels segles xix i xx. El segon eix gira al voltant de la història del patrimoni, des de l’aparició del concepte de patrimoni cultural fins a la seva transformació. El tercer eix tracta de la producció artística en l’època contemporània en el context del regionalisme i de la Renaixença, en particular de l’obra de Gustau Violet i els seus contemporanis. La seva obra també se centra en la noció d’identitat, l’aparició de particularismes en un context de doble pertinença cultural: «Entre Pyrénées et Méditerranée: l’élaboration d’une culture matérielle en Roussillon. Du début du xixe siècle à l’entre-deux-guerres» (Pays pyrénéens et environnement. Actes du 62e Congrès de la Fédération historique de Midi-Pyrénées, Bagnères-de-Bigorre, 2016); «L’œuvre du vin de messe: la construction de l’église de Banyuls-sur-Mer, par l’abbé Rous (1855-1888)» (Une approche de la culture artistique des prêtres et milieu rural. xve-xixe siècle, Tolosa, 2013), i «Autour des closoirs de l’Hôtel d’Ortaffa de Perpignan: démolition et redécouverte d’une demeure médiévale aux xixe et xxe siècle» (Quaderns del Museu Episcopal de Vic, vol. 6, 2013, p.175-182).
La seva tesi, L’invention d’une Méditerranée, patrimoine, création, identité en Roussillon de la fin du xviie siècle à l’Entre-deux-guerres, va ser publicada el 2016 per Presses Universitaires de Perpinyà.
A més d’aquests eixos de recerca, com a part de la tasca de coordinadora del projecte del Programa Miro, ha fet una reflexió sobre la innovació i la transformació educatives en el context de l’educació a distància: «Une stratégie de changement pour l’évolution d’un système d’enseignement à distance: le cas du Master Miro en tourisme culturel» (XIVè Col·loqui Internacional EUTIC, Bordeus, 2018) i «La plateforme d’enseignement à distance du Master Miro: la construction d’un nouvel espace d’apprentissage dans la continuité d’un processus historique pour la transmission des savoirs» (XVè Col·loqui Internacional EUTIC, Dakar, 2019).
|