Com a investigadora ha obtingut beques per Picasso i el classicisme (Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica [CIRIT], Generalitat de Catalunya) el 1983-1984; per Escultura a Barcelona en el període 1760-1850 (Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació [CIRI] - CIRIT, Generalitat de Catalunya) el 1983, i per Los indianos catalanes y su repercusión en el urbanismo, arquitectura y otras artes (Beca Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología [CYCIT], Ministeri d’Educació i Ciència) el 1990-1993.
Com a historiadora ha publicat un gran nombre de llibres, com ara Conversaciones con Antoni Tàpies (Barcelona, Barataria, 2013); el comissariat i el text de Cuixart (Rincón de la Victoria, Casa Fuerte Bezmiliana, 2009); Jordi Pericot. 20 anys d’art cinètic (1964-1984) (el Masnou, Ajuntament del Masnou, 2007); Pop art català (Girona, Museu d’Art de Girona, 2004); Miguel Berrocal (Calella de Palafrugell, Fundació Caixa de Girona, 2004); Lo mejor del arte del s. xx (Escultura) (Madrid, Historia 16, 1998); El siglo xx, vol. vii (Madrid, Espasa Calpe, 1996); Arte del siglo xx, vol. x (Madrid, Espasa Calpe, 1996); El cartel republicano en la Guerra Civil española (Madrid, Instituto de Conservación y Restauración de Bienes Culturales / Ministerio de Cultura, 1993), fruit de la seva tesi doctoral Antoni Tàpies (Oviedo, Caja de Ahorros de Asturias, 1991); L’eixample ahir i avui. Una perspectiva històrica (Barcelona, Ajuntament de Barcelona / Departament de Patrimoni Arquitectònic, 1991); Joan Miró y la escultura (Oviedo, Caja de Ahorros de Asturias, 1990); Solemne investidura de doctor honoris causa al senyor Antoni Tàpies. Discurs de presentació per Inmaculada Julián (Barcelona, Universitat de Barcelona, 1988); L’urbanisme a Barcelona entre dues exposicions (1888-1929) (Barcelona, Amelia Romero, 1988); el catàleg Grau Garriga (Barcelona, Generalitat de Catalunya, 1988); Les avantguardes pictòriques a Catalunya al segle xx (Barcelona, Amelia Romero, 1986); El arte cinético en España (Madrid, Cátedra, 1986), i Diálogo sobre arte, cultura y sociedad (Barcelona, Icaria, 1977).
Ha col·laborat en diverses obres col·lectives, com ara la col·laboració a Art públic de Barcelona (Barcelona, Àmbit / Ajuntament de Barcelona, 2009); «Entorn del binomi Gala/Dalí», a Salvador Dalí i les arts (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2005); «Entorn a Fernand Léger», a diversos autors, Fernand Léger monumental als jardins del Cap Roig (Calella de Palafrugell, Fundació Caixa de Girona, 2002); «Ángel Duarte y la nouvelle tendance (1967-1979)», a diversos autors, Ángel Duarte (Badajoz, Fundación Caja Badajoz, 2001); «El expresionismo abstracto», a diversos autors, Descubrir las vanguardias (Madrid, Arlanza, 2000); «El happening en Cataluña», a Happening, Fluxus y otros comportamientos artísticos en al segunda mitad del siglo xx (Càceres, Institución Cultural El Brocense / Malpartida de Cáceres / Museo Vostell, 1999); «L’arquitectura al voltant de 1898: la dualitat perifèria-centralitat», a diversos autors, Escolta Espanya. Catalunya i la crisi del 98 (Barcelona, Generalitat de Catalunya, 1998); «L’art català entre 1918-1930. L’inici de les avantguardes», a Primeres avantguardes 1918-1930, a la col·lecció «Historia de la Cultura Catalana» (Barcelona, Edicions 62, 1997); «Els inicis i la fi d’una il·lusió. De la república a la desfeta», a República, autogovern i guerra, 1931-1939, a la col·lecció «Historia de la Cultura Catalana» (Barcelona, Edicions 62, 1998); «Un ejemplo de ilustración catalana: la Llumanera de Nueva York», a diversos autors, Arte. cultura y sociedad en la emigración a América (Oviedo, Universidad de Oviedo, 1992); «Equipo 57 y constructivismo en España», a Antológica de Ángel Duarte (Càceres, Junta de Extremadura, 1991); «La representación gráfica de las mujeres (1936-1939)», a diversos autors, Las mujeres y la Guerra Civil española (Madrid, Instituto de la Mujer, 1991); «Art and civil war», a diversos autors, Hommage to Catalonia. Barcelona Art City (Japó, Generalitat de Catalunya, 1987); «El cartelismo y la gráfica en la Guerra Civil», a diversos autors, España. Vanguardia artística y realidad social. 1936-1976 (Barcelona, Gustavo Gili, 1978); L’eixample ahir i avui. Una perspectiva històrica (Barcelona, Ajuntament de Barcelona / Departament de Patrimoni Arquitectònic, 1991); Joan Miró y la escultura (Oviedo, Caja de Ahorros de Asturias, 1990), i «Las estampas de Galicia Mártir y Atila en Galicia», a diversos autors, Actas del Congreso Castelao, vol. i (Santiago de Compostel·la, Xunta de Galicia / Fundación Castelao / Universidad de Santiago de Compostela, 1989).
Com a crític d’art i assagista ha col·laborat en les revistes Descubrir el Arte, Gazeta del Arte, Cambio 16, Arreu, Cuadernos para el Diálogo, La Calle, ON. Diseño y Arquitectura i D’Art (Universitat de Barcelona). Ha participat en congressos en els quals ha presentat ponències i ha impartit un gran nombre de conferències per tot l’Estat.
També ha participat en exposicions d’homenatge a Pere Bosch Gimpera (Universitat de Barcelona, 1973); al poeta Rafael Alberti (Barcelona, 1976); Homenaje de los pueblos de España a Miguel Hernández (Múrcia, Barcelona i Madrid, 1976), i Amnistia, drets humans i art (Barcelona, Fundació Miró, 1976). El novembre del 1997 va ser membre de la comissió organitzadora d’un homenatge finançat pel Foment de les Arts i el Disseny al grup Dau al Set a Barcelona. Va realitzar un documental resum d’entrevistes als seus protagonistes (Konic, Barcelona) i Homenaje a Ángel Duarte, organitzat per la Fundación Academia Europea de Yuste (Monasterio de Yuste, 2006).
Ha estat membre del grup de treball «1972-1976: Exposicions a Prada de Conflent» (1973), «Tarragona» (1973), «Terrassa» (1973), «Realitat» (Barcelona, 1974), «Aidez L’Espagne» (París, 1974), «Nuevos comportamientos artísticos» (Barcelona i Madrid, 1974), «Homenatge a l’Arquitectura» (Barcelona, 1975) i «9a Biennal» (París, 1975). |