ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ  

Actualització: 16/06/2017

Sanjun Gmez, Roser (Charo)
Sabadell (Valls Occidental), 11 de febrer de 1955

Àrees de treball: Art del segle xx / Art contemporani / Modernisme

Roser Sanjuán Gómez es llicencià en història moderna per la Universitat Autònoma de Barcelona el 1979. Després de dedicar-se uns anys a l’ensenyament, començà a col·laborar en tasques de documentació amb l’historiador i crític d’art Francesc Miralles.

A principis de la dècada de 1990 residí a Buenos Aires, on feu una exhaustiva tasca de recerca sobre el pintor Hermen Anglada-Camarasa i els pintors argentins del seu entorn. El 1993 participà a les V Jornades d’Estudis Catalano-Americans amb dues ponències: «Los discípulos argentinos de Anglada-Camarasa» i «Anglada-Camarasa en Argentina», aquesta última amb Francesc Miralles; deu anys més tard es publicà Anglada-Camarasa y Argentina (Sabadell, Ausa, 2003), conjuntament amb Francesc Miralles. El seu text «Notas biográficas» s’inclou al catàleg de l’exposició Anglada-Camarasa. 1871-1959 (Madrid, Fundación Cultural Mapfre Vida, 2002) i «Mallorca i els artistes argentins» es publicà al catàleg de l’exposició Un segle de paisatgisme a les Illes Balears (Palma, Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma, 2007).
  En la seva trajectòria professional ha alternat les tasques de recerca amb les de comissariat d’exposicions i amb la direcció d’empreses de gestió cultural. Ha comissariat les exposicions següents: «Atilio Boveri. Exposició Antològica» (Museu de Pollença, 1999); Atilio Boveri, un artista singular (Museu de Mallorca, 2000); «Modigliani en el corazón de París. Itinerarios de artistas» (Sala San Hermenegildo, Sevilla; Sala de exposiciones CajaSur, Còrdova; Museu Diocesà de Barcelona; Sala d’exposicions del Govern d’Andorra, Andorra la Vella, 2003-2004), amb C. Parisot i Marie-Claire Mansencal; «De París a la Costa Azul. El triunfo del color» (Sala San Hermenegildo, Sevilla; Sala de Exposiciones CajaSur, Còrdova; Museu Diocesà de Barcelona, Barcelona; Centro Cultural Caixanova, Vigo, 2004-2005) amb Sylvie Buisson; «Quatre Gats. De Casas a Picasso» (Museu Diocesà de Barcelona, Barcelona; Museu d’Art Modern de Tarragona, Tarragona, 2005), i «Pepe Morales. 50 anys de pintura» (Museu Diocesà de Barcelona, Barcelona; Museu de Montparnasse, París, 2006), amb Maria Lluïsa Borràs. Ha dirigit els projectes expositius següents: «Joan Miró» (Sala San Hermenegildo, Sevilla; Sala de Exposiciones CajaSur, Còrdova, 2005); Foujita. Entre Orient i Occident (Centre Cultural Bancaja, València; Museu Diocesà de Barcelona, 2005); Andy Warhol (Sala de Exposiciones CajaSur, Còrdova; Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma, Palma; Museu d’Art Modern Vittoria Colonna, Pescara, Itàlia; The National Chiang Kai-shek Memorial Hall, Taipei, Taiwan); Museu Kaohsiung de Belles Arts, Kaohsiung, Taiwan, 2006-2009); «Idea y sentimiento. De Rafael a Cézanne» (Sala de Exposiciones CajaSur, Còrdova, 2007); «Joan Fontcuberta. Tierras de nadie / Paisajes concepto» (Hospital de la Caridad, Sevilla; Centro Cultural Miguel Castillejo, Jaén; Sala de Exposiciones CajaSur, Còrdova, 2007-2008), i Futurisme (The National Chiang Kai-shek Memorial Hall, Taipei, Taiwan).
  Des del 2012 dirigeix Aurea Cultura i Art, i ha comissariat i ha dirigit els projectes expositius següents: «Anglada-Camarasa, 1871-1959» (Palau de Sástago, Diputació Provincial de Saragossa, 2013), amb Sílvia Pizarro; «La belleza del Modernismo» (Museu de Pasión, Valladolid, 2015), amb Gema Losa; «Gaudí único» (Ibercaja, Pati de la Infanta, Saragossa; Museu de Pasión, Valladolid, 2012-2013); «Antoni Gaudí» (Sala Amós Salvador, Cultural Rioja, Logronyo, 2013), amb Jaume Sanmartí; «Takehiko Inoue interprets Gaudí’s Universe», que es va presentar a cinc museus del Japó (Galeria Centre Mori Arts, Tòquio; Museu d’Art Contemporani del Segle xxi, Kanazawa; Museu d’Art Prefactural de Nagasaki; Museu d’Art Prefactural de Hyogo, Kobe; Mediateca Sendai, 2014-2015), amb Jaume Sanmartí, i «Antoni Gaudí. Barcelona», mostra exhibida a tres museus de Corea del Sud (Centre d’Art de Seül; Museu del Disseny de Hangaram, Seül; Centre d’Art Daegu MBC, Daegu; Sala d’Art de Seongsan, Seongsan, 2015-2016), amb Jaume Sanmartí. Ha dirigit els projectes expositius següents: «Picasso. Arte y arena» (Palau de Sástago, Diputació Provincial de Saragossa, 2014); «Salvador Dalí. Imágenes de historias» (Palau de Sástago, Diputació Provincial de Saragossa, 2015); «Salvador Dalí, contador de historias» (Sala d’Exposicións Teatro Afundación, Vigo; Sala de Exposicións Afundación, Santiago de Compostel·la), i «Emotions on Black. Enric Ansesa» (Galeria Imaginart, Barcelona, 2016).
  Compagina aquestes activitats amb l’elaboració del catàleg raonat de l’artista argentí Atilio Boveri.



 

Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors

 

José de Manjarrés y de Bofarull Josep Puiggarí Llobet Josep Gudiol Cunill Josep Puig i Cadafalch Josep Pijoan i Soteras Josep Francesc Ràfols i Fontanals Cèsar Martinell i Brunet Joan Ainaud i de Lasarte Josep Gudiol i Ricart  Maria Lluïsa Borràs Gonzàlez presentació crèdits Bartomeu Ferrà i Perelló Antoni Pons Luís Tramoyeres Felipe Maria Garín Elías Tormo Manuel González Martí