ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ  

Actualització: 10/10/2016

Snchez Sauleda, Sebasti
Barcelona, 29 de desembre de 1981

Àrees de treball: Modernisme / Noucentisme / Colleccionisme dart

Sebastià Sánchez Sauleda és llicenciat en història (2003) i en història de l’art (2007) per la Universitat de Barcelona. En la mateixa institució cursà el certificat d’aptitud pedagògica (CAP) en l’especialitat de geografia i història (2005) i el Màster en Estudis Avançats en Història de l’Art (2009), on obtingué la màxima qualificació amb la tesi Charles Deering, Ramon Casas i Miquel Utrillo. Una amistat per a una col·lecció, dirigida per la doctora Francesca Español Bertran. Actualment, realitza la tesi doctoral centrada en la figura del col·leccionista nord-americà Charles Deering.
  Ha rebut el 18è Premi dels Amics de l’Art Romànic (Institut d’Estudis Catalans) pel treball El santuari del Tallat. Les vicissituds d’un edifici del tardogòtic català (2012) i el segon Premi Temps, Espai i Forma d’assaig en llengua catalana de la Universitat de Barcelona pel treball El taller d’una modista embargat. Joana Valls, el tancament de caixes i l’obra de Ramon Casas, realitzat conjuntament amb Laura Casal-Valls.

Com a investigador s’ha especialitzat en l’art del segle xix i començament del segle xx (Modernisme i Noucentisme) i en el col·leccionisme d’art. És autor de diversos articles, entre els que destaquen «Col·leccionisme, art i reminiscències medievals. Charles Deering i el Palau Maricel de Sitges» (Lambard. Estudis d’Art Medieval, Barcelona, 2012), «El Santuari del Tallat: les vicissituds d’un edifici del tardogòtic català» (Lambard. Estudis d’Art Medieval, Barcelona, 2013), «Religió i mitologia al tombant de segle: l’obra pictòrica d’Aleix Clapés (1846-1920)» (Emblecat, Barcelona, 2013), «Un bust-retrat de Ramon Amadeu: Ismael Smith i la decoració del Museu d’Art Decoratiu i Arqueològic de Barcelona (1910)» (Emblecat, Barcelona, en premsa), «La colección Deering: una representación de la historia artística de España» (V Encuentro Complutense de Jóvenes Investigadores de Historia del Arte, Madrid, en premsa) i «Tres finestres del Castell-palau de Terrassa a Sitges» (Terme. Revista d’Història, Terrassa, en premsa).
  Ha participat en el congrés Art Fugitiu. Estudis d’Art Medieval Desplaçat, amb la comunicació «Entre Bernat Martorell i els Vergós: la col·lecció Deering i el patrimoni català a la diàspora» (2012) i al V Encuentro Complutense de Jóvenes Investigadores de Historia del Arte, organitzat per la Universitat Complutense de Madrid (2013). Així mateix, ha impartit conferències al Màster en Estudis Avançats en Història de l’Art dins l’assignatura El col·leccionisme al llarg de la història (2011, 2012 i 2013), Amics de l’Art Romànic (2009 i 2011), Museus de Sitges (2009) i Foment Martinenc (2013 i 2014). Des de l’any 2012 és soci investigador de l’Associació Catalana d’Estudis d’Emblemàtica, Art i Societat (Emblecat).



 

Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors

 

José de Manjarrés y de Bofarull Josep Puiggarí Llobet Josep Gudiol Cunill Josep Puig i Cadafalch Josep Pijoan i Soteras Josep Francesc Ràfols i Fontanals Cèsar Martinell i Brunet Joan Ainaud i de Lasarte Josep Gudiol i Ricart  Maria Lluïsa Borràs Gonzàlez presentació crèdits Bartomeu Ferrà i Perelló Antoni Pons Luís Tramoyeres Felipe Maria Garín Elías Tormo Manuel González Martí