ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ  

Actualització: 10/10/2016

Pardo Falcn, Jos M.
Sevilla (Andalusia), 10 d'abril de 1951

Àrees de treball: Conservaci i restauraci / Pintura del segle xix / Pintura del segle xx

José María Pardo Falcón es formà a l’Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi (Barcelona, 1975). En l’àmbit de la conservació i la restauració, ha realitzat i ha dirigit restauracions per a museus i institucions públiques i privades de Mallorca des de 1975. És acadèmic de número de la Reial Acadèmia de Belles Arts de les Illes Balears (2002), ha format part del Consell de Direcció, ha estat redactor de la Gran enciclopèdia de la pintura i l’escultura a les Balears (1996-1998) i ha format part de la Comissió de Govern de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca (1988-1999), de la qual és patró nat des del 2012.
  En el camp de la conservació, ha estat responsable de mostres nacionals i internacionals, com ara «Escultures de Miró» (1990), «Rutes Balears» (1992), «Miró damunt paper» (1993), «L’home, l’aire, l’espai. Malevich i els mestres russos de l’avantguarda» (1999), «El toro i la mediterrània» (2001), «Del Barroco al Romanticismo. Pintura napolitana en la colección Neápolis» (2004), «José de Ribera. Bajo el signo de Caravaggio» (2005), «Arte en el dinero. Dinero en el arte» (2006), «Pompeya y Herculano. A la sombra del Vesubio» (2007), «Setecento Napolitano» (2008), «Setecento Veneciano» (2009) i «Carlos III entre Nápoles y España» (2009). Ha comissariat mostres monogràfiques, com ara «Pedro Blanes Viale (1878-1926)» (1992), «Lluís Salvador d’Habsburg i Lorena. Dibuixos» (1994), «Francisco Bernareggi (1878-1959)» (1998), «Antoni Gelabert (1877-1932)» (2002) i «Antoni Fuster Forteza (1853-1902)» (2004).

Té diverses publicacions i articles relatius a artistes, a tècniques artístiques i a la conservació de pintures, com ara Sobre una taula de Joan de Joanes a Mallorca y la pintura del s. xvi a Mallorca (1984), La tècnica en els López i la pintura del segle xvi a Mallorca (1988), Aproximació al món professional d’Antoni Ribas (1991), Aproximación a la técnica del retablo de Sant Jeroni, de Pere Terrencs (1991), Pedro Blanes Viale. 1878-1926 (1992), Joan Miró y el papel (1993), Lluís Salvador d’Habsburg i Lorena, Il·lustrador del Mediterrani (1994), La Sala de les Cariàtides. Ricard Anckermann (1994), Algunos bodegones existentes en Mallorca y el problema de su atribución (1994), De Altamira a Son Boter. Entre el rito y la magia. Aproximación al procedimiento pictórico de Joan Miró (1994), Narcís Puget. L’ull i l’objectiu (1996), Francisco Bernareggi 1878-1959 (1999), La pràctica pictòrica a l’època de Niçard. Materials i procediments al retaule de Sant Jordi (2001), El retaule de sant Jordi. Darrers treball de conservació (2001), La restauració del retaule de Nostra Senyora de l’església parroquial de Banyalbufar (2001), Antoni Gelabert (2002), Rusiñol i Mallorca. L’ideal de la calma (2004), Antoni Fuster Forteza (2004), Apuntes sobre Antoni Gelabert. Dibujante (2007), La práctica pictórica en Mallorca en el s. xvi. Los comienzos de la pintura al óleo (2009) i Joan Miró y la pasión por el soporte (2014).



 

Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors

 

José de Manjarrés y de Bofarull Josep Puiggarí Llobet Josep Gudiol Cunill Josep Puig i Cadafalch Josep Pijoan i Soteras Josep Francesc Ràfols i Fontanals Cèsar Martinell i Brunet Joan Ainaud i de Lasarte Josep Gudiol i Ricart  Maria Lluïsa Borràs Gonzàlez presentació crèdits Bartomeu Ferrà i Perelló Antoni Pons Luís Tramoyeres Felipe Maria Garín Elías Tormo Manuel González Martí