Com a investigadora, s’ha especialitzat en l’art de finals del segle xix i de la primera meitat del segle xx i més concretament en les relacions artístiques entre Catalunya i França, amb un interès especial en la Catalunya del Nord i la presència dels artistes catalans a París. És autora de diversos articles en aquesta línia de recerca, com ara «Claudi Castelucho i Diana. Un pintor del color, un artista per redescobrir», per a la revista de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (Barcelona, 2002), i «El pintor Ramon Pichot Gironès i el despertar de l’art nou pel jove Picasso» (2009), «Raoul Dufy i Catalunya» (2010) i «Gustau Violet, un escultor català de França (I) i (II)» (2011) per a la Revista de Catalunya. Ha publicat articles a la revista Aseguradores (1997) i a la revista digital e-art Documents (2011 i 2012). Ha publicat, juntament amb Enriqueta de Fez, Descobrir el Prat de Llobregat (Barcelona, Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, 1992). És coautora del Catàleg d’escultura i pintura medievals. Fons del Museu Frederic Marès / 1 (Barcelona, 1991).
Ha donat conferències al Col·legi de Mediadors d’Assegurances Titulats de Barcelona i a l’Escola d’Antiquaris de Barcelona. Ha col·laborat com a crítica d’art a la revista Belart (Madrid). Forma part del grup de recerca «Tresors, marxants i col·leccions. El diàleg artístic entre Catalunya i Amèrica (1850-1950)» del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona, a través del qual ha participat en diversos seminaris internacionals amb les ponències «Una exposición de pintura española en la Royal Academy of Arts de Londres» a la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando de Madrid (2011) i «Luces y sombras del arte español en la Exposición Universal de París de 1900» (jornades L’art hispànic a les exposicions internacionals, Facultat de Geografia i Història, Universitat de Barcelona, 2012). Treballa temes relacionats amb el col·leccionisme d’art, les exposicions d’artistes catalans a París i les pintores nord-americanes sota el mestratge de Claudi Castelucho a l’Académie de la Grande Chaumière de París. |