La seva trajectòria científica s’ha centrat en l’estudi de la iconografia mariana a Catalunya i de l’escultura gòtica catalana. Ha col·laborat en la redacció d’articles per a diversos catàlegs d’exposició com ara Cathalonia. Arte gótico en los siglos xiv-xv (Madrid, 1997), Mallorca gòtica (Barcelona-Palma, 1998-1999) i Maravillas de la España medieval (Lleó, 2000-2001). En aquest sentit, destaquen les aportacions sobre la representació de la Santa Faç de la Mare de Déu a la Corona d’Aragó i l’atribució d’un simbolisme purissimer a aquestes imatges arran de la celebració oficial de la Immaculada Concepció de Maria, decretada pels reis catalanoaragonesos al final del segle xiv (Locus Amoenus, 1996, i Lambard. Estudis d’Art Català, 1997).
Ha complementat la trajectòria acadèmica amb col·laboracions amb museus i amb l’execució de projectes museogràfics i de divulgació del patrimoni al monestir de Ripoll i al monestir de Sant Joan de les Abadesses. En el marc d’aquest darrer, publicà la monografia El monestir de Sant Joan de les Abadesses (2012).
És la directora del Màster Universitari en Gestió Cultural de la Universitat Internacional de Catalunya. |