Premiada amb diverses beques (Fundació La Caixa, Fundación ICO, Aires Culturelles i André Chastel), centra la seva activitat investigadora en l’art de finals del segle xix i la primera meitat del segle xx, i és especialista en el pintor Josep M. Sert (1874-1945). Ha dedicat gran part de la seva tasca investigadora a aquest artista, amb publicacions que posen de manifest el mètode i la feina del taller de l’artista, així com la seva relació amb la fotografia, com ara «Sert y la fotografía» (Goya. Revista de Arte, Madrid, 2009). De la mateixa manera, s’interessa per les aportacions de Sert a la modernitat a través de l’estudi de les col·laboracions amb alguns dels seus contemporanis més propers, com ara Manuel de Falla, «Un projet inabouti. L’Atlantide de José Maria Sert et Manuel de Falla», a Mélanges en hommage à Jean-Paul Bouillon (Rennes, Presses Universitaires de Rennes, 2011); Serge Diaghilev, «Sert y los Ballets Russes. Historia de una colaboración» (Cairon. Revista de Ciencias de la Danza, Alcalá de Henares, 2000), o Paul Claudel, «Correspondance Paul Claudel - J. M. Sert» (Bulletin de la Société des Amis de Paul Claudel, París, 2013). Una part d’aquesta tasca d’investigació s’ha concretat en el comissariat de diverses exposicions, entre les quals destaca «J. M. Sert. Le Titan à l’oeuvre» (Petit Palais, París, 2012). Entre el 2008 i el 2011 ha participat en la redacció del catàleg raonat de l’obra de Maurice Denis, en el qual realiza tasques d’inventari i catalogació de pintura, a més de ser cocomissària de l’exposició «Le matin de la vie» (Tòquio, 2011).
La seva feina se centra en dues àrees diferents. D’una banda, en temes relacionats amb la formació del gust aristocràtic i cosmopolita en la primera meitat del segle xx a través de l’estudi dels circuits de transmissió i els intercanvis artístics de l’Europa mediterrània amb Amèrica i, concretament, amb els Estats Units. De l’altra, en el retorn a la figuració de la pintura decorativa en el període d’entreguerres. |