ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ  

Actualització: 22/07/2014

Fernndez Somoza, Gloria
Ourense (Galcia), 29 de desembre de 1969

Àrees de treball: Iconografia / Pintura romnica / Pintura gtica

Gloria Fernández Somoza és doctora en història de l’art per la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva línia de recerca ha estat la iconografia i iconologia de la imatge i la seva relació funcional amb l’arquitectura, de manera que ha fet recerca en el seu significat conceptual amb la finalitat de comprendre l’obra en el context cultural i social en què va ser concebuda. Les pintures de la Pia Almoina de Lleida, les de les Almoines de les catedrals de la Corona d’Aragó, el món laboral del pintor durant el gòtic a la Corona d’Aragó, les pintures romàniques del monestir de San Juan de la Peña o el conjunt de pintura mural medieval conservat a Banyoles són algunes de les seves recerques en pintura medieval. Com a resultat d’això, és l’autora de quatre llibres i nombrosos articles en revistes especialitzades nacionals i internacionals i ha contribuït amb textos científics a llibres miscel·lanis, actes de congressos i catàlegs de diferents exposicions d’art.
  És la investigadora principal de dos projectes de recerca competitius i investigadora adscrita i col·laboradora en quatre projectes més d’R+D. A més, ha enriquit la seva activitat professional amb diverses estades en diversos centres d’investigació a França i al Regne Unit. Ha impartit docència a la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat de les Illes Balears, a més de treballar com a gestora cultural en institucions de caire nacional i internacional, com ara el Consell Internacional de Museus (ICOM). Des del mes de setembre del 2013 és directora de gestió estratègica de l’Escola Superior de Disseny (ESDi) de Barcelona, centre adscrit a la Universitat Ramon Llull.

Entre els llibres que ha publicat, destaquen El retablo pétreo de Santa María de Monterrei (Ourense, Grupo Francisco de Moure i Xunta de Galicia, 2000); Las pinturas murales del Convento de Santa Clara de Toro (Zamora). Un marco para la nueva devoción franciscana, de la col·lecció «Cuadernos de Investigación» (Zamora, Instituto de Estudios Zamoranos Florián de Ocampo i Diputación de Zamora, 2001); Pintura románica en el Poitou, Aragón y Cataluña. La itinerancia de un estilo (Múrcia, Nausicaa, 2004), i La Cruz de los Ángeles de la catedral de Oviedo (Oviedo, Hércules Astur, 2004).



 

Institut d'Estudis CatalansCarrer del Carme, 47; 08001 Barcelona 
Telèfon +34 932 701 620.  dhac@iec.cat - Informació legal
En el correu del projecte no s'atendran peticions de contacte amb els historiadors

 

José de Manjarrés y de Bofarull Josep Puiggarí Llobet Josep Gudiol Cunill Josep Puig i Cadafalch Josep Pijoan i Soteras Josep Francesc Ràfols i Fontanals Cèsar Martinell i Brunet Joan Ainaud i de Lasarte Josep Gudiol i Ricart  Maria Lluïsa Borràs Gonzàlez presentació crèdits Bartomeu Ferrà i Perelló Antoni Pons Luís Tramoyeres Felipe Maria Garín Elías Tormo Manuel González Martí