Com havia fet el seu pare, intervingué intensament en la vida cultural de la seva ciutat i fou membre del Patronat del Museu Municipal de Mataró, on dirigí la sala d’exposicions i la seva activitat cultural des del 1976 fins al 1982. Fou també membre del Consell Municipal del Patrimoni Arquitectònic de Mataró i de la comissió de la normativa arquitectònica del centre històric de la ciutat. Fascinat pel Noucentisme i per Torres-Garcia, dels quals es considerava hereu, dedicà la seva tesi doctoral a L’art gràfic al Noucentisme que, a part de l’edició microfitxada de les Publicacions de la Universitat de Barcelona (1995), aparegué també impresa en un dens volum molt il·lustrat (Argentona, La Comarcal, 2002), i es tracta d’una aportació de molta acumulació d’informació, més que no pas d’un treball acadèmic i interpretatiu. Publicà també un treball sobre un altre artista que havia influït en ell, Ricard Marlet, a «Ex-libris. Portaveu de l’Associació Catalana d’Exlibristes» (Barcelona, Associació Catalana d’Exlibristes, 1994), i va fer diverses col·laboracions en revistes. |