Ha col·laborat a les revistes Estudios Pro-Arte, De Museus, Lambart, Daedalus, Quaderns d’Estudis Medievals, Butlletí del Museu Nacional d’Art de Catalunya i Actes dels Col·loquis Internacionals de Ceràmica Medieval del Mediterrani Occidental. Va ser l’editor de la versió espanyola de la col·lecció de l’editorial Planeta DeAgostini «El mundo de las Antigüedades», 34 volums (Barcelona, 1988). Va revisar l’obra Catalunya romànica per a introduir les peces no incloses a causa de l’ordenació geogràfica de l’obra, treball publicat al volum xxvi (Barcelona, 1997). Ha impartit una seixantena de conferències. La seva bibliografia en els àmbits de la història de l’art, el col·leccionisme i les arts decoratives o l’arqueologia, comprèn un gran nombre de fitxes, per exemple dins els catàlegs de les exposicions següents: «Thesaurus» (Barcelona, 1986), «L’època dels genis» (Barcelona, 1988), «Millenium» (Barcelona, 1989), «La col·lecció Raimon Casellas» (Valladolid, 1992), «Pulchra» (Lleida, 1993), «Jaume Huguet» (1993), «La paz y la guerra en la época del tratado de Tordesillas» (Lleida, 1994), «Ars Sacra. Seu Nova de Lleida» (Barcelona, 2001), «La col·lecció somiada» (Barcelona, 2002), «Bartolomé Bermejo y su época» (Barcelona i Bilbao, 2003), «Los Reyes Católicos y la monarquía de España» (Madrid, 2004), «Los Reyes Católicos y Granada» (Granada, 2004-2005) i «La fortuna d’unes obres» (Barcelona, 2006-2007).
Les investigacions de major amplitud són «Restes d’un claustre empordanès del cercle de Mestre Bartomeu», a Daedalus (Barcelona, 1979); El Castell de Llinars del Vallès, amb Luis Monreal Tejada (Barcelona, 1983); «Reconsideraciones sobre las pinturas del atrio de la Iglesia del Castillo de Alcañiz», a Estudios de iconografia medieval española (Bellaterra, 1984, p. 137-194); «Romànic. Arts sumptuàries», a Art català. Estat de la qüestió. V Congreso Español de Historia del Arte (Barcelona, 1984); «Els museus privats a Catalunya», a De Museus (Barcelona, 1988); «El moble gòtic català d’ús domèstic», a El moble català (Barcelona, 1994); «Vidrio moderno», a Plateria 14. Sobre cuatro casas andalusíes y su evolución, siglos x-xii (Múrcia, 1997); Peralada. Guia del visitant, amb Manel Miró (Peralada, 1998); La col·lecció somiada (Barcelona, 2002); «Les portades de Sant Pere de Rodes» (Locus Amoenus, Bellaterra, 1998-1999); «El Mestre Bartomeu de Girona» (Locus Amoenus, Bellaterra, 2004); «Les arts decoratives catalanes a l’època del Barroc», a L’època del Barroc i els Bonifàs (Barcelona, 2006); «El Mestre Bartomeu de Girona», a L’art gòtic a Catalunya. Escultura I (Barcelona, 2007); «La Portada de Sant Pere de Rodes», a El Romànic i la Mediterrània. Catalunya, Toulouse i Pisa, 1120-1180 (Barcelona, 2008); «Notas sobre usos del vidrio español. 1500-1800», a Frágil transparencia. Vidrios españoles de los siglos xvi a xviii (Iphofen-Lieja, 2011), amb edicions en francès, (Frénésie Venetienne) i alemany (Zerbrechliche Kostbarkeiten); «Maties Muntadas, Jaume Espona i Miquel Mateu: el col·leccionisme d’art antic i d’arts decoratives», a Col·leccionistes, col·leccions i museus, de la col·lecció «Memoria Artium», (Barcelona, 2012); «Hipótesis reconstructiva sobre la tumba de Alfonso VI», a Actas del Congreso Internacional IV Centenario de Alfonso VI (1109-2009) (Lleó, 2012); «El vidre», a El monestir de Sant Llorenç del Munt (Sant Julià de Vilatorta). Catàleg arqueològic (Sant Julià de Vilatorta, 2013), i «Unes anotacions de procedències de la mà de Maties Muntadas», a Anticuaris, experts, col·leccionistes i museus, de la col·lecció «Memoria Artium» (Barcelona, 2013). |