La seva recerca s’ha centrat fonamentalment en temes d’història de l’art contemporani (s. xix i xx), tant en el context internacional com en el català. Aquesta feina s’ha materialitzat en diverses publicacions, així com en el comissariat d’exposicions, entre les quals cal destacar «Ramon Martí Alsina» i «El gran dia de Girona. Anatomia d’un quadre» (Museu d’Art de Girona, 2012) i l’edició del catàleg corresponent, gràcies a la qual es va fer possible la restauració i l’exposició d’una obra cabdal de la història de la pintura catalana. També va comissariar l’exposició «Manuel Duque. La llegenda daurada dels Déus i dels herois, o el retorn a una literatura pictòrica» (Museu d’Art de Sabadell, 2002), el catàleg de la qual va merèixer el Premi Espais a la Crítica d’Art en la seva edició del 2003. Va participar en l’organització de l’exposició «Modernismo e Avanguardia. Picasso, Miró, Dalí e la pittura catalana» (Cremona, 2003). Ha dedicat articles i altres publicacions a autors i temes com ara Anglada-Camarasa, Josep Colomer, els artistes abstractes de les comarques gironines o els artistes que van formar part de l’exili català de la Guerra Civil.
També s’ha interessat per qüestions d’historiografia, i en particular per la història feminista de l’art, editant la compilació de textos Feminisme i història de l’art (2009), així com per temes més vinculats a la cultura i la creació contemporànies com per exemple el còmic, que va tractar en l’article «De ratones y hombres. Maus, de Art Spiegelman» (Escritura e Imagen, Madrid, 2012). Ha escrit articles i ressenyes per a les revistes Cultura/s, El Temps d’Art, Papers d’Art, Revista de Catalunya o Revista de Girona. Va organitzar les jornades d’estudis d’art contemporani Història i historiadors de l’art contemporani a Girona i La transversalitat en els estudis de l’art contemporani els anys 2007 i 2008. |