Com a investigadora, s’ha interessat per temes relacionats amb l’art medieval català. Va elaborar el treball final de màster titulat Pintures murals del Palau Reial Major i del Palau Caldes (2008), dirigit per la doctora Maria Luisa Melero.
Una altra de les seves àrees de recerca és l’art modernista, en especial els aspectes relacionats amb l’escultura de finals del segle xix i començaments del segle xx. Ha treballat en profunditat, juntament amb Fàtima López, la figura de l’escultor Josep Cardona i Furró. Com a resultat d’aquesta recerca conjunta s’han publicat diversos articles i capítols de llibre, com ara «L’escultor Josep Cardona i Furró (1878-1922)» (Locus Amoenus, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 2015); «Josep Cardona i Furró (1878-1922) y las influencias europeas en su obra», a C. Rodríguez i I. Gras (ed.), Modern sculpture and the question of status (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2018), o «El escultor Josep Cardona i Furró (1878-1922): del elogio de la crítica a la invisibilidad museística», a V. Furió i N. Peist (ed.), Arte y olvido. Teorías y trayectorias artísticas (1850-1950) (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2022). També és coautora de l’entrada monogràfica sobre Josep Cardona i Furró a la Gran enciclopèdia catalana (2014) i al Diccionari d’artistes catalans, valencians i balears (2024).
En el camp del col·leccionisme, ha estudiat la col·lecció de Maria Regordosa Jover de Torres Reina. És coautora de diverses publicacions relacionades amb aquesta col·lecció, algunes de les quals són el resultat de participacions en diferents jornades, seminaris i congressos, juntament amb Clara Beltrán, com ara «La fascinación por la indumentaria. La colección de María Regordosa de Torres Reina (1888-1920)», a I Coloquio de Investigadores en Textil y Moda (Terrassa i Barcelona, Centre de Documentació i Museu Tèxtil i Fundació Història del Disseny, 2017); «Tres trajes de segoviana de la colección de María Regordosa de Torres Reina» (Enraiza2. Revista de Divulgación e Investigación, Segòvia, 2018); «Maria Regordosa i Oleguer Junyent: amistat i passió col·leccionista», a B. Bassegoda i I. Domènech (ed.), Mercat de l’art, col·leccionisme i museus 2018 (Sitges i Bellaterra, Consorci del Patrimoni de Sitges i Universitat Autònoma de Barcelona, 2019); «La colección de trajes regionales de María Regordosa de Torres Reina: análisis y periplo posterior», a La palabra vestida III. Indumentaria histórica y popular (Sòria, Diputación Provincial de Soria, 2022), o «La colección de María Regordosa de Torres Reina (1888-1920) en la Exposición Iberoamericana» (en premsa), treball presentat al I Congreso Internacional sobre la Exposición Iberoamericana de 1929 (Sevilla, 9-11 de maig de 2018). Igualment, és coautora de l’entrada monogràfica sobre Maria Regordosa i Jover al Repertori de col·leccionistes i col·leccions d’art i arqueologia de Catalunya (Institut d’Estudis Catalans, 2020).
També va participar en el II Congreso Internacional sobre la Exposición Iberoamericana de 1929 (Sevilla, 13-15 d’octubre de 2021), durant el qual va presentar «La obra del pintor Joan Cardona i Lladós (1877-1958) en el Pabellón Industrial de Cataluña y Baleares de la Exposición Iberoamericana de Sevilla» (en premsa). |