Com a investigador, s’ha especialitzat en l’estudi de la ceràmica aplicada a l’arquitectura dels segles xix i xx i, especialment, en la recuperació de productors i fabricants que fins a aquest moment no havien rebut l’atenció dels historiadors. Els resultats dels seus estudis s’han recollit en articles com «Los mosaicos incrustados al fuego de Angel Anchisi, una pavimentación modernista olvidada» (Butlletí Informatiu de Ceràmica, 2018), «Del taller a la fábrica. Las cerámicas Fita, 1803-1890» (Butlletí Informatiu de Ceràmica, 2019) o «Mosaics Llevat (1885-1936)» (Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, 2022). També s’ha centrat en tècniques i nous materials que s’introdueixen a finals del segle xix i n’ha recollit els resultats en textos com «Revestiments ceràmics. La tradició renovada» i «El mosaic hidràulic: el triomf de la modernitat», tots dos publicats a La Casa Solsona. Una joia modernista a Cervera (Museu Comarcal de Cervera, 2020).
Un segon focus d’atenció en la seva activitat com a investigador són les arts decoratives i el moble. Fruit d’aquests treballs ha escrit estudis com «Ricard de Capmany, decorador modernista en Barcelona» (Res Mobilis, 2017), «Vicenç y Francesc Mogas, recuperación histórica de un taller de ebanistería en Barcelona, 1863-1911» (Estudi del Moble, 2019) o bé el text escrit juntament amb Marta Saliné «Ejemplos de la integración del mosaico y la cerámica en el mobiliario modernista», a Virtuosisme modernista. Tècniques del moble (Associació per a l’Estudi del Moble i Museu del Disseny de Barcelona, 2019).
Finalment, el col·leccionisme d’art i l’obra de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner són també objecte del seu interès. Sobre aquests temes ha publicat diversos llibres i articles. Entre els seus estudis dedicats al col·leccionisme destaquen «Emili Cabot i Rovira, joier i col·leccionista» (Serra d’Or, 2011) i també el text que signa juntament amb Clara Beltrán «Paul Tachard, antiquari i col·leccionista de teixits i ceràmica», a Mercat de l’art, col·leccionisme i museus (Museus de Sitges i Universitat Autònoma de Barcelona, 2021). Entre els dedicats a l’arquitecte Domènech i Montaner hi ha: «El Castell de Santa Florentina», a Joies del Modernisme català. Espais interiors (Enciclopèdia Catalana, 2014), i «Les plaques de vidre i els guixos de Lluís Domènech i Montaner a Canet de Mar», a II Simposi Lluís Domènech i Montaner. Ponències (Ajuntament de Canet de Mar, 2019). També ha comissariat diverses exposicions centrades en l’obra de Domènech i Montaner i els seus col·laboradors, com ara «Els escultors de Lluís Domènech i Montaner: Arnau, Gargallo i Masana» (Casa Museu Domènech i Montaner, Canet de Mar, 2015) o la mostra itinerant «La ceràmica modernista i Lluís Domènech i Montaner» (Casa Museu Domènech i Montaner, Canet de Mar, 2017; Centro Cultural El Espolón, Comillas, 2018, i Centre Cultural Els Forns, Breda, 2018).
Ha participat en diferents jornades i congressos especialitzats en Modernisme i ceràmica, com el Congreso Internacional «El Modernismo en el Arco Mediterráneo» (Cartagena, 2016), el II Congrés Nacional sobre la Ceràmica Nolla (Barcelona, 2017), el XXI Congreso de la Asociación de Ceramología (Barcelona, 2018) o el IV Congrés Internacional «Coup de Fouet» (Barcelona, 2023). També ha participat en jornades dedicades a les arts decoratives, com ara les jornades Parlem de…, organitzades per l’Associació per a l’Estudi del Moble i el Museu del Disseny de Barcelona (2021 i 2022). |