Com a fotògraf ha col·laborat a revistes, catàlegs i libres; va ser fotògraf de l’Editorial Casals i Garsineu Edicions (1998-2001). També ha fet exposicions com a creador entre 1999 i 2005: Supervivències (1999-2001) i Fenòmens florals transitoris (2003-2007), totes dues a Esplugues de Llobregat i Barcelona; De 0 a 3000 (2004-2005) exhibida, entre d’altres, a Barcelona (Pati Llimona), Espot (Casa del Parc Nacional), Arbúcies (Museu Etnològic del Montseny), Tremp (Festival Pyrene 2005) o la Bisbal d’Empordà (Cicle de conferències i audiovisuals de muntanya).
Com a historiador de la fotografia ha treballat sobre els seus aspectes científics, la tècnica fotogràfica, i la fotografia de viatge i de muntanya de viatgers aficionats al voltant de la fi del segle xix. Ha comissariat exposicions (moltes d’elles amb els corresponents catàlegs) al Centre Excursionista de Catalunya: Objectiu Infinit (2009); Autocroms, fotografia en color al primer terç del segle xx a la Primavera Fotogràfica de Barcelona (2003) i diverses localitats de Catalunya, i Zarautz; Fotografia estereoscòpica (2009); i a altres institucions, com ara el Museu d’Història de Catalunya: L’Àlbum d’Ulisses – Fotògrafs viatgers (1876-1936) (2012); l’Institut d’Estudis llerdencs: Els primers trets de Francesc Boix (2016), amb Ricard Marco; i a Tàrrega, al Museu Comarcal de l’Urgell amb L’espai-temps Calafell (1917-1986). Mig segle de fotografia (2017).
Des del CEC va dirigir la col·lecció de llibres de fotografia «Enfocant el passat» per a l’editorial Prames de Saragossa (2011-2012) i va publicar-ne dos sobre Juli Soler i Santaló (Seduït per valls i cims, Volum I, fotografies de Juli Soler i Santaló (1865-1914), 2011, i volum II, amb José Luis Acín, 2012; i Objectiu infinit. L'ambiciosa i intensa creació fotogràfica d'Ignasi Canals i Tarrats (Barcelona, CEC, 2009), dins dels actes de celebració del centenari de l’arxiu fotogràfic.
Entre els seus articles i/o conferències: «Fotografia amateur, excursionisme i turisme al Pirineu oriental. Josep Forns i el seu temps», dins El Pirineu estereoscòpic de Josep Forns i Olivella, Garsineu Edicions, 2019, p. 23-51; «Genealogia de les fotografies de Francesc Boix», a Lligall, 2019, núm. 42, p. 98-115; «Lluís Marià Vidal i la fotografia científica» i «Lluís Marià Vidal: iconografia» (el darrer amb Enric Aragonès) a Actes del primer congrés de patrimoni miner i història de la mineria i de la geologia a Catalunya, Manresa, 2019, Societat Internacional de Geologia i Mineria Ambiental pel Desenvolupament i l’Ordenament del Territori, p. 55-66 i 151-172, respectivament; «Claroscuros de la fotografía en color. Los autocromos», en Luis R. Méndez (ed.), Fotografía y Patrimonio, Simposio internacional [I y II], Sevilla, CICUS, Centro de Iniciativas Culturales de la Universidad de Sevilla, 2019, p. 249-262; «Causas y efectos de la fotografía histórica excursionista catalana», en Luis R. Méndez (ed.), Fotografía y Patrimonio, Simposio internacional [I y II], Sevilla, CICUS, Centro de Iniciativas Culturales de la Universidad de Sevilla, 2019, pp. 133-150; «La fotografia de altura de Lluís Marià Vidal i Carreras (1842-1922)», I Jornadas sobre investigación en Historia de la Fotografía. 1839-1939: un siglo de fotografía, Zaragoza, Institución Fernando el Católico, 2017, p. 373-384; Fotografia i medicina: rastres de la sistematització fotogràfica i aplicacions dels raigs X al XIX Congrés Internacional d’Història de la Medicina Catalana a Puigcerdà, del 10 al 12 de juny de 2016; «Tàrrega calling Mars», a Fotografia en relleu. La fotografia estereoscòpica a les comarques de Lleida (1895-1960), Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, 2015, p. 37-56; «Pioners de la fotografia de muntanya a Catalunya», Vèrtex, número 253, maig i juny, 2014, p. 30-43; «L’Arxiu fotogràfic del Centre Excursionista de Catalunya» a Frontissa, desembre de 2011, Barcelona, núm. 22, p. 14-18; «Autocroms», publicació de l’IEFC, 2007; «Discontinuïtats històriques» (comentaris al voltant de fotografies històriques de l’Arxiu Fotogràfic del CEC), revista Muntanya, desembre de 2007, p. 30-33; «Els autocrhomes. Els inicis de la fotografia en color», revista Muntanya, octubre de 2002, part 1, p. 190-196 i part 2, p. 241-245.
Va ser el responsable dels cicles Ciència i Fotografia a la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT) de l’Institut d’Estudis Catalans (cursos 2015 a 2017) i va participar com a professor convidat (2012-2015) en cursos d’Història de la Fotografia a la Universitat Pompeu Fabra al grau d’Humanitats i al màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament. |