Bibliografia de W. W. S. Cook: «The earliest painted panels of Catalonia (I)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 5, núm. 4, 1923, p. 85-101) [http://www.jstor.org/stable/i354114]; «The earliest painted panels of Catalonia (II)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 6, núm. 2, 1923, p. 31-60) [http://www.jstor.org/stable/i3541161924]; «Spanish and French paintings in the Lehman Collection» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 7, núm. 2, 1923, p. 51-70) [http://www.jstor.org/stable/3046481]; Romanesque panel painting in Catalonia (Cambridge (Massachusetts), Universitat de Harvard, 1924; tesi doctoral); The stucco altar-frontals of Catalonia (Princeton, Princeton University Press, 1924); «The earliest painted panels of Catalonia (III)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 8, núm. 2, 1925, p. 57-104) [http://www.jstor.org/stable/3046507]; «An early aragonese panel at Frankfurt am Main», a Wilhelm Worringer, Heribert Reiners i Leopold Seligmann (ed.), Festschrift zum 60. Geburtstag von Paul Clemen, 31. Oktober 1926 (Bonn, F. Cohen , 1926, p. 375-380); «The earliest painted panels of Catalonia (IV)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 8, núm. 4, 1926, p. 194-234) [http://www.jstor.org/stable/3046521]; «The earliest painted panels of Catalonia (V)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 10, núm. 2, 1927, p. 152-204) [http://www.jstor.org/stable/3050721]; «A Romanesque fresco in the Plandiura Collection» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 10, núm. 3, 1928, p. 266-273) [http://www.jstor.org/stable/3050734]; «The earliest painted panels of Catalonia (VI)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 10, núm. 4, 1928, p. 305-365) [http://www.jstor.org/stable/3045414]; «Early Spanish panel painting in the Plandiura Collection (I)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 11, núm. 2, 1929, p. 154-186) [http://www.jstor.org/stable/3045441]; «Romanesque Spanish mural painting (I)» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 11, núm. 4, 1929, p. 327-357) [http://www.jstor.org/stable/3050749]; «Romanesque Spanish mural painting (II). San Baudelio de Berlanga» (The Art Bulletin, vol. 12, núm. 1, 1930, p. 20-42) [http://www.jstor.org/stable/3050760]; «A Catalan wooden altar frontal from Farrera», a Wilhelm Köhler (ed.), Medieval studies in memory of A. Kingsley Porter, vol. 1 (Cambridge (Massachusetts), Harvard University Press, 1939, p. 293-300); «The exhibition of Spanish painting at the Toledo Museum of Art» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 23, núm. 3, 1941, p. 223-224) [http://www.jstor.org/stable/3046773]; «A Catalan wooden altar frontal from Benavent», a Miscel·lània Puig i Cadafalch. Recull d’estudis d’arqueologia, d’història de l’art i d’història oferts a Josep Puig i Cadafalch, vol. 1 (Barcelona, Institut d’Esudis Catalans, 1947, p. 61-65); «The Saint Martin altar frontal in the Walters Art Gallery» (The Journal of the Walters Art Gallery, vol. 11, 1948, p. 24-37) [http://www.jstor.org/stable/20168810]; «Wooden altar frontals from Castille» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 32, núm. 4, 1950, p. 331-335) [http://www.jstor.org/stable/3047319]; Pintura e imaginería románicas (Madrid, Plus-Ultra, 1950; «Ars Hispaniae. Historia Universal del Arte Hispánico», vol. 6), amb José Gudiol; «The wooden altar frontal from Bura» (The Art Bulletin, Nova York, vol. 35, núm. 4, 1953, p. 299-300) [http://www.jstor.org/stable/3047509]; «Una pintura aragonesa en Bruselas» (Boletín de la Sociedad Española de Excursiones. Arte, Arqueología, Historia, vol. 58, 1954, p. 21-26) [http://ddd.uab.cat/pub/bolsocespexc/bolsocespexc_a1954v58t1-4.pdf]; «Franco-gothic stucco altar frontals in Catalonia», a Dorothy E. Miner (ed.), Studies in art and literature for Belle da Costa Greene (Princeton, Princeton University Press, 1954, p. 109-117); «Las pinturas románicas de San Baudelio de Berlanga» (Goya. Revista de Arte, Madrid, núm. 7, 1955, p. 2-11); «Romanesque altar frontals from Solsona», a Actes du 17ème Congrès International de l’Art (Amsterdam, 1952) (La Haia, Imprimerie Nationale des Pays-Bas, 1955, p. 179-198); La pintura mural románica en Cataluña (Madrid, Instituto Diego Velázquez del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 1956); «Lost Spanish altar frontals» (Gazette des Beaux-Arts, París, vol. 48, 1956, p. 1-24); «A Catalan altar frontal in Paris», a Paul A. Underwood (ed.), Studies in the history of art dedicated to William E. Suida on his eightieth birthday (Londres, Phaidon Press, 1959, p. 402 i s.); «Dos retablos españoles en París» (Archivo de Arte Valenciano, València, núm. 30, 1959, p. 22-26); La pintura románica sobre tabla en Cataluña (Madrid, Instituto Diego Velázquez del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 1960); «A stucco altar frontal from Betesa» (Speculum, Chicago, vol. 35, núm. 3, 1960, p. 394-400) [http://www.jstor.org/stable/2849732]; «El frontal de San Vicente de Liesa (Aragón)» (Archivo de Arte Valenciano, València, núm. 32, 1961, p. 64-73); «Spanish franco-gothic stucco altar frontals», a De Artibus Opuscula XL. Essays in Honor of Erwin Panofsky, vol. 1 (Nova York, New York University Press, 1961, p. 55-63).
Homenatge a W. W. S. Cook: Alumni Association (ed.), Spanish Medieval Art. Loan Exhibition in Honor of Dr. Walter W. S. Cook, arranged by the Alumni Association, Institute of Fine Arts, New York University, in cooperation with The Metropolitan Museum of Art (New York, The Cloisters, 1954).
Bibliografia sobre W. W. S. Cook: Germain Bazin, Histoire de l’histoire de l’art: de Vasari à nos jours, París, Albin Michel, 1986, p. 543-544; Barbara Drake Boehm, «Harry Bober (1915-1988)» (Gesta, Chicago, vol. 28, núm. 1, 1989, p. 103); Kathryn Brush, «The unshaken tree: Walter W. S. Cook on German Kunstwissenschaft in 1924» (Zeitschrift des deutschen Vereins für Kunstwissenschaft, Heidelberg, núm. 52/53, 1998-1999, p. 24-51; Walter Cahn, «Romanesque art, then and now: a personal reminiscence», a Colum Hourihane (ed.), 2008. Romanesque art and thought in the twelfth century: Essays in honor of Walter Cahn, Princeton, Universitat de Princeton, 2008, p. 33; James S. Ackerman, personal correspondence, febrer de 2011; Carmen Perrotta, De la toga a la cámara fotográfica: Adolf Mas Ginestà (1860-1936). Innovación archivística al servicio del arte románico (Barcelona, Universitat de Barcelona, 2017; tesi doctoral) [http://diposit.ub.edu/dspace/]; Patricia Rubin, s/d, «The Institute [of Fine Arts]. A brief history» (Universitat de Nova York, The Institute of Fine Arts) [http://www.nyu.edu/gsas/dept/fineart/about/history.htm] [Consulta: 29 octubre 2017]; Lee Sorensen, s/d. «Cook, Walter W[illiam] S[pencer]», a Dictionary of art historians [http://arthistorians.info/cookw] [Consulta: 25 juliol 2018].
Obituaris: D. A. Íñiguez et al., «Walter W. S. Cook» (Art News, Nova York, vol. 61, 1962, p. 27); D. A. Íñiguez et al. (Art Journal, Nova York, vol. 22, núm. 3, 1963, p. 167); «Dr. Walter Cook, art expert, dies; retired professor at NYU» (New York Times, 22 de setembre de 1962, p. 25). |